ד"ר נעמי דדון: "מנמ"ר שלא יפנים את האחריות המשפטית שלו, עשוי להיכשל ולהכשיל את הארגון"

"בין שאר המורכבות שיש בתפקידו של המנמ"ר, עליו להיות אחראי גם על נושאי חוזים, התקשרויות, מכרזים ושאר סוגיות משפטיות", אמרה דדון - בעלת דוקטורט במערכות מידע, בהרצאה שנשאה בקורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים ● לדבריה, "אחריות זאת הוטלה על כתפי המנמ"ר מבלי שהוא נדרש להשכלה משפטית כלשהי"

"המציאות בארגונים מכתיבה מצב שבו האחריות להתקשרויות, לחוזים, למכרזים ולשאר הנושאים המשפטיים, היא של המנמ"ר – ולא של הגוף המשפטי. עם זאת, לא כל המנמ"רים מודעים לאחריות הזו. מנמ"ר שלא יבין ויפנים זאת, ולא ישכיל לרכוש את הכלים הדרושים לטפול בסוגיה זאת – עשוי להיכשל ולהכשיל את הארגון", כך אמרה ד"ר נעמי דדון, בעלת PhD במערכות מידע, עורכת דין ומגשרת.

ד"ר דדון דיברה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים. במסגרת הרצאתה, שהתמקדה בסוגיות משפטיות במערכות מידע, תיארה ד"ר דדון את אחריות המנמ"רים בהיבט המשפטי וההתמודדות הנדרשת מהם בתחום ההתקשרויות המשפטיות, חוזים ועוד.

"תפקיד המנמ"ר עבר בשנים האחרונות תהפוכות רבות – מגמה שללא ספק תמשיך ותתקיים", אמרה. "בין שאר המורכבות שיש בתפקידו של המנמ"ר, עליו להיות אחראי גם על נושאי חוזים, התקשרויות, מכרזים ושאר סוגיות משפטיות. אחריות זאת הוטלה על כתפי המנמ"ר מבלי שהוא נדרש להשכלה משפטית כלשהי".

לכאורה, אמרה, יש בכל ארגון לשכה משפטית, יעוץ משפטי או גוף שאמור להיות אחראי על הסוגיות המשפטיות – לטפל ולייעץ בסוגיות אלו. "המציאות מלמדת, שאותו גוף משפטי בארגון אחראי בעיקר לקבל את נתוני ההתקשרות מהמנמ"ר, ולהלביש עליהם את הבגד המשפטי. אולם, מי שמבצע בפועל את ההתקשרות הוא המנמ"ר. הוא זה שאמור לספק מידע ברור לגוף המשפטי ולבדוק האם הגוף המשפטי אכן תפר את הבגד הנכון לאותה התקשרות".

במסגרת הרצאתה, סיפקה דדון למשתתפים כלים להבנת ופירוש החוזה, משמעות ההתקשרות, תוקף זיכרון דברים, משמעותו של חוזה שבעל פה ועוד. כמו כן, היא סייעה למשתתפים להבין מהי מהותו של מכרז, מה הן מטרותיו וכיצד לנהלו נכון וביעילות מבחינה משפטית.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך מרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים