נוקיה מתריעה: "אם מיקרוסופט תחליט לייצר סמארטפון משלה, יהיו לכך השלכות שליליות עלינו"

"אם מיקרוסופט תפחית את השקעותיה במערכת ההפעלה או תפסיק אותה, אסטרטגיית הסמארטפונים שלנו תושפע ישירות באופן שלילי על ידי צעדים כגון אלה", כתבה החברה הפינית בדיווח לרשות האמריקנית לניירות ערך ● "מיקרוסופט עלולה לפעול באופן עצמאי ובלי להתחשב בנו - ולקבל החלטות על מערכת ההפעלה, שמהווה את הפלטפורמה העיקרית שלנו לסמארטפונים", כתבה נוקיה

"מיקרוסופט (Microsoft) עשויה לקבל החלטות או לבצע שינויים אסטרטגיים שעלולים להיות פוגעניים מבחינתנו", הצהירה נוקיה (Nokia) בדיווח לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC). למשל, כתבה החברה פינית, "נוסף לטאבלט ה-Surface שלה, עשויה מיקרוסופט להרחיב את האסטרטגיה שלה ולמכור מוצרים ניידים נוספים תחת המותג שלה, כולל סמארטפונים. דבר זה עלול להוביל את מיקרוסופט להתמקד יותר במכשירים שלה עצמה ופחות במכשירים ניידים של יצרניות אחרות המתבססות על פלטפורמת חלונות פון (Windows Phone), כולל נוקיה".

כמו חברות אחרות, גם נוקיה צריכה לציין בתצהירים לרשות ניירות הערך את הסיכונים ואי-הוודאויות שעלולים להשפיע על עסקיה. לדוגמה, נוקיה גם מציינת את האפשרות שמיקרוסופט עלולה לנטוש את חלונות פון לחלוטין: "אנו רוכשים רישיונות לפלטפורמת חלונות פון כפלטפורמה העיקרית לסמארטפונים שלנו. מיקרוסופט עלולה לפעול באופן עצמאי ובלי להתחשב בנו, ולקבל החלטות על מערכת ההפעלה הזאת, שישפיעו עלינו בצורה שלילית", כותבת נוקיה בתצהיר "יותר מכך, אם מיקרוסופט תפחית את השקעותיה במערכת ההפעלה או תפסיק אותה, אסטרטגיית הסמארטפונים שלנו תושפע ישירות באופן שלילי על ידי צעדים כגון אלה".

ראשי מיקרוסופט מעולם לא הכחישו שהחברה עשויה לייצר סמארטפונים מבוססי חלונות, בדומה לטאבלטי ה-Surface שלה. רק בנובמבר האחרון, דיווח הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), כי מיקרוסופט עובדת עם יצרניות רכיבים באסיה על עיצוב סמארטפון משלה, אך עדיין לא החליטה אם תחל בייצורו ההמוני. אתר The Verge ציטט באוקטובר מקורות לא מזוהים, לפיהם מיקרוסופט שוקלת כנראה ייצור סמארטפון שיישא את המותג שלה, כתוכנית גיבוי לעתיד.

נוקיה, החווה תקופה קשה ביותר במעבר לפלטפורמת חלונות פון כמערכת ההפעלה העיקרית שלה לסמארטפונים, הודיעה גם בשבוע האחרון כי תקבל תשלומי "תמיכה" נוספים ממיקרוסופט לעבודה עם מערכת ההפעלה בשנה הקרובה. לדבריה, היא תתחיל לשלם תמלוגים למיקרוסופט רק בשנה הבאה, וציינה שגובה התשלומים יהיה גבוה ב-650 מיליון דולרים מן הסכום שהיא מקבלת ממיקרוסופט במסגרת ההסכם ביניהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים