הסוף למפתחות: טכנולוגיה חדשה מאפשרת לפתוח דלתות באמצעות המוליכות הטבעית של גוף האדם

המערכת, שפותחה על ידי מיקרוצ'יפ האמריקנית, מאפשרת להשתמש בגוף האדם כדי לשדר קודים באמצעות אביזר פלסטי קטן, למשטח מגע שימוקם על הדלת שצריך לפתוח ● אביזר העזר הקטן אינו זקוק לסוללות, מאחר שכל הזרם אליו מועבר על ידי הגוף מתחנת הבסיס ● החברה מבטיחה לאפשר פתיחה של דלתות כניסה, מכוניות, כספות, או לשמש כאפשרות נוספת להפעלת מכשירים חשמליים, מחשבים - ואפילו פצצות

האם נוכל בקרוב להיפרד לשלום מהמפתחות שלנו, ולהשתמש רק בגופנו כדי לפתוח את הדלת לבית, לרכב או לכספת? טכנולוגיה חדשה בשם BodyCom, שהוצגה על ידי מיקרוצ'יפ טכנולוגיה (Microchip Technology), מבטיחה לאפשר בדיוק את זה.

המערכת שפיתחה החברה מאפשרת להשתמש בגוף האדם כמוליך, המשדר קודים באמצעות אביזר פלסטי קטן, למשטח מגע שימוקם על הדלת שצריך לפתוח. טכנולוגיית BodyCom מבטיחה לאפשר פתיחה של דלתות כניסה, מכוניות, כספות, או לשמש כאפשרות נוספת להפעלת מכשירים חשמליים, מחשבים – ואפילו פצצות. החברה שעומדת מאחורי ההמצאה, מיקרוצ'יפ מאריזונה שבארצות הברית, מציינת שהמערכת תוכל גם לנהל פרופילים במשחקי מחשב, או למשל להתיר רק לחתול שלכם לצאת ולהיכנס מבעד לפשפש החתולים ולהשאיר אורחים בלתי קרואים בחוץ.

האיתות במערכת מועבר מאביזר פלסטי קטן שמחזיקים ביד או בכיס, לתחנת בסיס שממוקמת מאחורי הדלת שצריכה להיפתח, באמצעות גופו של המשתמש. אביזר העזר הקטן אינו זקוק לסוללות, מאחר שכל הזרם אליו מועבר על ידי הגוף מתחנת הבסיס. ברגע שהאביזר מקבל את האיתות בתדר 125 קילו-הרץ, הוא משדר בחזרה איתות אימות של 8 מגה-הרץ לתחנת הבסיס, כדי לאפשר את גישת המשתמש.

לדברי אדוארד דיאס, מנהל פיתוח עסקי האבטחה במיקרוצ'יפ, שני התדרים משתלבים היטב עם הגוף האנושי, ולכן נבחר השימוש בהם. עוד סיפר, כי הדור הנוכחי של המכשיר עדיין זקוק למגע פיזי בין המשתמש ללוח (שמותקן מאחורי הדלת), אך בעתיד יהיה אפשר לכוון אותו כך שהאימות ישודר גם ממרחק של כמה ס"מ. הדורות הבאים של המכשיר, לדבריו, יוכלו להשתמש בתכונות הולכה ייחודיות לכל גוף של אנשים שונים, כדי לקבוע האם האדם שנושא את האביזר הוא אכן מי שרשאי לקבל את האימות.

סטיב דדרהובל, סגן נשיא מיקרוצ'יפ, ציין כי "טכנולוגיית BodyCom מספקת שיטה בטוחה, זולה וקלה יותר ליישום תקשורת אלחוטית קצרת טווח עם צריכת זרם מינימלית ונפח נתונים נמוך".

כך זה עובד. תרשים: מיקרוצ'יפ טכנולוגיות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים