ד"ר ישי דרור: "קיום משחקי מלחמה הוא חיוני להיערכות ארגונית לשעת חירום"

"המשותף למצבי החירום והמשבר השונים, הוא שהם מעבירים כולם באופן פתאומי את ההנהלה והארגון מהסביבה המוכרת והשגרתית, לסביבה פחות מוכרת והרבה פחות מובנית ומסודרת", מתאר ד"ר דרור, העומד בראש חברת ייעוץ המתמחה בהיערכות ארגונים לשעת חירום ● לדברי ד"ר דרור, שיהיה אחד הדוברים בכנס DRP לאומי, "יותר ויותר הנהלות מגלות עניין בקיום תרגולים ומקפידות לקבל את הסיכומים ולבצע אותם"

"קיום משחקי מלחמה במסגרת תרגילים שוטפים הוא חיוני לארגון שרוצה להיערך כהלכה לשעת חירום", כך אומר ד"ר ישי דרור, העומד בראש חברת ייעוץ אסטרטגי וניהול מידע, המתמחה בין היתר בהיערכות ארגונים לשעת חירום.

ד"ר דרור יהיה אחד הדוברים בכנס DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ורציפות תפקודית, שייערך ב-30 באפריל במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. בהרצאתו בכנס יספר מניסיונו בשנים האחרונות בקיום לא פחות מ-25 תרגולים שונים בקרב הנהלות ארגונים בדרגי ניהול שונים – החל מהמנמ"ר ועד להנהלה בכירה. בנוסף, הוא יציג בהרצאתו גם תובנות עיקריות משורה של תרגולים שנערכו בקרב גופים כמו בנק הפועלים, אמדוקס (Amdocs), בנק ישראל, בנק דיסקונט, ויזה כ.א.ל, אל על, סלקום ועוד.

"המשותף למצבי החירום והמשבר השונים, הוא שהם מעבירים כולם באופן פתאומי את ההנהלה והארגון מהסביבה המוכרת והשגרתית, לסביבה פחות מוכרת והרבה פחות מובנית ומסודרת", מתאר ד"ר דרור. "אחד הכלים הטובים ביותר לחידוד התובנות הארגוניות והניהוליות הנוגעות לסביבת החירום, הוא התרגילים, בתנאי כמובן שהם מבוצעים נכון".

לדבריו, "בשונה מגורמים אחרים הפועלים בתחום זה, אשר מתמקדים בהיבטים פיזיים וטכניים ספציפיים, הדגש בפעילות שלנו הוא על הראייה האינטגרטיבית הרחבה של ההיבטים הארגוניים, הניהוליים והעסקיים, תוך זיקה להיבטים תפעוליים וטכנולוגיות מידע".

הוא סיפר, כי בטרם התרגול, מסייעים הצוותים שלו לתפיסת ההפעלה הארגונית הקיימת, על מנת להתאימה טוב יותר לסביבת החירום ולמאפייני הפעילות הארגונית בה. לאחר התרגיל מתבצע תהליך מסודר של הפקת לקחים. לדבריו, "יותר ויותר הנהלות מגלות עניין בקיום תרגולים ומקפידות לקבל את הסיכומים ולבצע אותם".

התרגול במתכונת שפותחה על ידי דרור, מדמה בצורה חיה את הסיטואציה המשברית שאליה עלול הארגון להיקלע, ומחייב את ההנהלה להתמודד באופן רב-תחומי וחוצה ארגון עם מצב החירום. לדברי ד"ר דרור, המסקנה העיקרית ממרבית התרגילים היא הצורך לשפר את הקשר בין המחלקות השונות בארגון לבין אנשי מערכות המידע, המספקים את הפתרונות הטכנולוגיים.

ד"ר ישי דרור הינו בעל תואר שלישי בניהול עם התמחות בניהול מערכות מידע. הוא מרצה בתוכניות תואר שני בנושאי ניהול משברים ואסטרטגיית מערכות מידע באוניברסיטאות תל אביב וחיפה ובמוסדות אקדמיים נוספים.

אירועים קרובים