מנכ"ל אפל התנצל בפני הלקוחות בסין ושינה את מדיניות האחריות למכשירי iPhone

טים קוק הבטיח שאפל תעשה רפורמה כוללת ביחס שלה לשוק הסיני, שהוא השני בגודלו למוצרי החברה ● אמצעי התקשורת הממשלתיים בסין האשימו את ענקית ההיי-טק האמריקנית ב-"יהירות" ● בין השאר נטען, כי האחריות המוענקת למכשירים בסין, לתקופה בת שנה אחת - קצרה מזו המוענקת בשווקים אחרים

מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, התנצל אתמול (ב') בפני הצרכנים בסין והודיע על שינויים במדיניות האחריות למכשירי iPhone במדינה, שהיא השוק השני בגודלו למוצרי החברה. זאת לאחר שבועיים של תלונות בתקשורת הסינית על השירות המוענק ללקוחות לאחר הקנייה.

מהטלוויזיה הממלכתית של סין ועד לעיתונים הממשלתיים הרשמיים הואשמה ענקית ההיי-טק האמריקנית ב-"יהירות". בין השאר נטען, כי האחריות המוענקת למכשירים בסין, לתקופה בת שנה אחת – קצרה מזו המוענקת בשווקים אחרים.

בתחילה דחו באפל את הביקורת, אך אתמול הבטיחו לערוך רפורמה כוללת בכל ההתייחסות של החברה לצרכנים. קוק ציין בעבר, כי סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, היא שוק חיוני מבחינתה של החברה.

"ידוע לנו שבשל תקשורת חיצונית בלתי מספקת, יש מי שטוענים שאפל מתייחסת לצרכנים בצורה 'יהירה', אינה קשובה מספיק או אדישה למשוב מהצרכנים", כתב קוק במכתב פתוח שפורסם באתר האינטרנט של אפל בסין. "אנחנו מביעים את התנצלותנו הכנה על היחס הבלתי קשוב או על חוסר ההבנה שגילינו כלפי הצרכנים". עוד ציין קוק במכתב, כי על אפל "ללמוד עוד הרבה דברים על הפעילות והתקשורת בסין".

ההתנצלות של קוק נחשבת לאירוע נדיר באפל וקרוב לוודאי שבזמנו של המנכ"ל המנוח, סטיב ג'ובס, היא כלל לא הייתה מושמעת. ההתנצלות ממחישה את החשיבות שמייחסים באפל לשוק הסיני, שמספק בדרך כלל את נקודת האור הבוהקת ביותר בדו"חות הכספיים של החברה. ההכנסות שלה מסין, שכוללות גם את טייוואן והונג קונג, הסתכמו ברבעון הראשון של שנת הכספים ב-7.3 מיליארד דולרים – עלייה של 60% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

המתקפה על אפל בתקשורת הסינית אינה הפעם הראשונה שבה מותקפות חברות מערביות על ידי המדיה הממשלתית במדינה. רשימת החברות שניצבו בשנים האחרונות על הכוונת שלה כוללת, בין השאר, את מקדונלדס (McDonalds), וול מארט (WallMart) וגוצ'י (Gucci).

לדברי רוברט אטקינסון, נשיא Information Technology and Information Foundation, ייתכן שהמתקפה המאורגנת נובעת מהמדיניות הסינית להעדפה של חברות מקומיות. "נראה שמדובר באסטרטגיה של ממשלת סין למתיחת ביקורת על חברות זרות מובילות הפועלות בסין, בטענה ליחס לא הוגן כלפי הצרכנים במדינה", אמר.

יצוין שאפל מרחיבה בהדרגה את הנוכחות בסין, בעיקר באמצעות פתיחה של חנויות נוספות. מוצרי החברה נחשבים לנחשקים מאוד במדינת הענק, במיוחד בקרב בני מעמד הביניים, ששיעורם מקרב כלל האוכלוסייה הסינית נמצא במגמת צמיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים