יבמ השיקה כלי תוכנה להקמה וניהול של רשת מוגדרת תוכנה

מדובר ברשת מוגדרת תוכנה בשם SDN, שמעבירה את השליטה במתגי הרשת - רכיבי התקשורת המזרימים נתונים לכל רוחב הארגון - מהמתגים עצמם לפלטפורמת תוכנה שמציעה ממשקים פתוחים ● באמצעות זאת יכול מנהל הרשת להגדיר ולשנות מרחוק את סדרי העדיפות המוקצים לסוגי תקשורת שונים, על מנת להאיץ תעבורת נתונים מסוגים מועדפים, למתן את השימוש במשאבי הרשת מיישומים או תכנים בעדיפות נמוכה, או אף לחסום לחלוטין העברת נתונים ממקורות או מסוגים מוגדרים

יבמ (IBM) הציגה כלי תוכנה חדש להקמת, ניהול והרחבת רשתות וירטואליות, בדרך לאספקת שירותי מיחשוב ענן, עיבוד אנליטי, תמיכה ביישומים ניידים ועבודה ברשתות חברתיות.

מדובר ברשת מוגדרת תוכנה בשם SDN (ר"ת Software Defined Network), שמעבירה את השליטה במתגי הרשת – רכיבי התקשורת המזרימים נתונים לכל רוחב הארגון – מהמתגים עצמם לפלטפורמת תוכנה שמציעה ממשקים פתוחים. באמצעות המעבר הזה יכול מנהל הרשת להגדיר ולשנות מרחוק את סדרי העדיפות המוקצים לסוגי תקשורת שונים, על מנת להאיץ תעבורת נתונים מסוגים מועדפים, למתן את השימוש במשאבי הרשת מכיוונם של יישומים או תכנים הנמצאים בעדיפות נמוכה יותר, או אף לחסום לחלוטין העברת נתונים ממקורות או מסוגים מוגדרים. היכולות הללו מאפשרות לרשת, על פי יבמ, ביצועים גבוהים יותר, מדרוג נוח ואבטחה משופרת.

המערכת של יבמ לרשת מוגדרת תוכנה לסביבות וירטואליות SDN VE (ר"ת Software Defined Network for Virtual Environments). למעשה, מדובר בשכבה וירטואלית נוספת שעוטפת את רשת התקשורת ומאפשרת אוטומטיזציה והאצה של תהליכי הקמת רשתות מוגדרות תוכנה. בנוסף, מאפשרת התוכנה של יבמ למנהלי הרשת להאיץ תהליכים ומשימות שדרשו עד כה השקעת זמן ניכרת, דוגמת הקצאת משאבי רשת, ולקצרם מימים אחדים לשעות ספורות בלבד.

בנוסף, מערכת SDN VE מבוססת על ארכיטקטורת DOVE ומאפשרת שכבת אתרנט וירטואלית מבוזרת, על מנת להבטיח אוטומטיזציה ו-וירטואליזציה גבוהות של מכלול הרשת. ביבמ מציינים שבעוד שרתים ומערכות איחסון תומכים ב-וירטואליזציה מזה שנים ארוכות, וירטואליזציה של רשתות תקשורת הופכת לעניין קריטי יותר ויותר, ככל שמדובר באספקה מהירה של שירותי מיחשוב ענן, ניתוח אנליטי של Big Data, שירותים למשתמשים ניידים ועבודה ברשתות חברתיות. ספקי שירותי מיחשוב ענן משתמשים בכלי רשתות מוגדרות תוכנה על מנת לתת מענה יעיל יותר לשינויים בשוק, לשיפור עמידות הרשת ולאתגרי האבטחה – הכול תוך קיצוץ בהוצאות וצמצום רמת המורכבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים