פתיחת המשפט בתביעת הפיצויים של HP נדחתה עקב ערעור של אורקל

בזמן שב-HP ערכו הכנות אחרונות לקראת השלב השני במשפט שאמור היה להיפתח השבוע וליטשו את התביעה במאות מיליוני דולרים כנגד אורקל, הגישה הנתבעת ערעור שבגינו נדחתה פתיחת הדיונים לשבוע הבא ● בעתירתה, שעל דחייתה ערערה אורקל, היא ביקשה לדחות את התביעה של HP על הסף, משום שקבלתה תפר את זכותה של אורקל לחופש ביטוי

השלב השני במערכה המשפטית בין HP לאורקל (Oracle) על הפסקת התמיכה של התוכנות של האחרונה בשרתים עם מעבדי איטניום (Itanium) אמור היה להיפתח השבוע, אך נדחה ברגע האחרון לשבוע הבא עקב ערעור שהגישה אורקל שלשום (ב').

הערעור, שהדיון בו חייב להתנהל על ידי שופט לערעורים, נסב על החלטה קודמת של שופט במדינת קליפורניה לדחות עתירה שבה ביקשה אורקל לדחות את התביעה של HP על הסף, משום שקבלתה תפר את זכותה של אורקל לחופש ביטוי. השופט דחה את העתירה בנימוק שאורקל הגישה אותה בשלב מאוחר מדי.

המערכה המשפטית בין שתי החברות נסבה על ההחלטה החד צדדית שקיבלה אורקל במרס 2011 להפסיק את התמיכה של התוכנות שלה בשרתים עם מעבדי איטניום של HP. בעקבות ההחלטה, הודיעה אורקל, לא יופיעו עוד גרסאות חדשות של מסדי הנתונים והיישומים שלה, דוגמת חבילת E-Business ויישומי פיפלסופט (PeopleSoft), עבור שרתים עם מעבדי איטניום.

עקב ההחלטה עלולות היו להיפגע מכירות השרתים של אורקל ללקוחות חדשים, וגם הלקוחות המשותפים של HP ואורקל עלולים היו לבחור בעתיד בחלופות אחרות, במקום בשרתי HP שברשותם. אורקל, מצידה, טענה שמעבדי איטניום, שמיוצרים על ידי אינטל (Intel) כמעט בלעדית עבור HP, הם עסק מת בפועל, ואף הציגו מסמכים של HP שמוכיחים, לטענתם, כי גרסה חלשה יחסית של המעבד הושקה רק כדי ליצור אשליה של מפת דרכים ארוכה יותר.

התביעה של HP בנושא נגד אורקל הוגשה ביוני 2011 ובהחלטה שניתנה באוגוסט האחרון קבע השופט ג'יימס קליינברג מבית המשפט העליון של מחוז סנטה קלרה בקליפורניה, כי הצדק עם HP וכי בהסכם שנחתם בין החברות ב-20 בספטמבר 2010 הן התחייבו שהתמיכה ההדדית של מוצריהן תימשך. אורקל צייתה לפסק הדין והתאימה את הגרסאות העדכניות של תוכנותיה לשרתי איטניום.

HP מסרה, כי היא מאוכזבת מ-"הבחירה של אורקל לדחות את המשפט. עם זאת, HP משוכנעת שבית המשפט לערעורים ידחה את הערעור של אורקל ויאשרר את קביעת השופט בערכאה הנמוכה יותר לפיה העתירה הוגשה בשלב מאוחר מדי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים