חברות גדולות להון-סיכון מחפשות הזדמנויות במשקפי Google Glass

שלוש חברות הון-סיכון - Andreessen Horowitz, Google Ventures ו-Kleiner Perkins Caufield & Byers - יספקו מימון לחברות סטארט אפ שיפתחו יישומים וציוד חומרה שיפעלו עם המשקפיים החכמים ● החברות הללו מרבות להשקיע ביחד ועל פי ביל מאריס, שותף ב-Google Ventures, "יש כאן פוטנציאל לשינוי פרדיגמה, כמו שקרה עם הדפדפנים או המחשבים האישיים"

שלוש חברות הון-סיכון – Andreessen Horowitz ,Google Ventures ו-Kleiner Perkins Caufield & Byers – יספקו מימון לחברות סטארט אפ שיפתחו יישומים וציוד חומרה שיפעלו עם המשקפיים החכמים Google Glass.

"יש כאן פוטנציאל לשינוי פרדיגמה, כמו שקרה עם הדפדפנים או המחשבים האישיים", אמר ביל מאריס, שותף ב-Google Ventures. שלוש החברות יעריכו את ההזדמנויות במקביל וישקיעו במיזמים במשותף, או כל אחת בנפרד. המימון יוענק מהקרנות הקיימות של כל אחת מהן.

מאריס אמר שהשיטה שעל פיה פועלות שלוש חברות להון-סיכון במקביל תגביר את הסיכויים להצלחה, שכן היזמים ייהנו משלוש נקודות מבט שונות. הוא ציין ש-Google Ventures מרבה להשקיע בשיתוף עם Andreessen Horowitz ו-Kleiner Perkins Caufield & Byers, שהייתה אחת המשקיעות הראשונות בגוגל (Google).

ככל הנראה, לא מעט מפתחים מגלים נכונות להתנסות בטכנולוגיה. "ערכת הכלים ומערך התכונות שמציעה גוגל למפתחים אטרקטיביים מאוד", אמר בן ארנולד, מנהל ניתוח טכנולוגיה לצרכנים פרטיים בחברת המחקר NPD Group. בין היכולות שמציעה גוגל: הפעלה בפקודות קוליות ומציאות רבודה.

החברות להון-סיכון לא הקצו סכום מסוים להשקעות ביישומים וציוד חומרה למשקפי Google Glass, כפי שעשתה, למשל, Kleiner Perkins Caufield & Byers לפני חמש שנים, כשהקימה את קרן iFund, בהיקף של 200 מיליון דולרים, למתן מימון למפתחים של יישומים עבור מכשירי iPhone. עם זאת, עיתוי היוזמה – בשלב שלקראת ההשקה של Google Glass – דומה, ציין ג'ון דואר, שותף ב-Kleiner Perkins Caufield & Byers.

המשקפיים החדשים של גוגל יכולים להקרין תמונות, להשמיע קול ואף לבצע משימות מיחשוב, באמצעות צג אלקטרוני בגודל של בול דואר שמותקן בהם. הם יכולים גם לצלם וידיאו, להעניק גישה לדואר אלקטרוני ולהציג מידע מהאינטרנט. המשקפיים החכמים יוצעו לציבור הרחב בהמשך השנה כאשר מלבד הגרסה הרגילה תוצע גם גרסה למי שזקוקים למשקפי ראייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים