פייר מרשדייה, דאסו סיסטמס: "אנחנו מתכוונים לפתח הדמיה של כדור הארץ ברזולוציה גבוהה"

החברה בונה מודל מפורט של כדור הארץ, מעומק של 40 קילומטרים עד לחלל, ותרכוש בקרוב חברות בתחום המידע הגיאוגרפי, אמר פייר מרשדייה, סגן נשיא החברה לענייני תקשורת תאגידית ופיתוח תעשייה גלובלית ● אבישי אגוזי, האחראי על ערוצי ההפצה של דאסו סיסטמס בישראל, טען ש-"השימוש בכלים של דאסו סיסטמס חסך חיים של חיילים באפגניסטן, בעיראק ובישראל"

דאסו סיסטמס בונה בימים אלה מודל מפורט של כדור הארץ, מעומק של 40 קילומטרים עד לחלל, ותבצע בקרוב רכישות של חברות בתחום המידע הגיאוגרפי – כך אמר פייר מרשדייה, סגן נשיא החברה לענייני תקשורת תאגידית ופיתוח תעשייה גלובלית. הוא אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב.

לדבריו, אחת התכונות החשובות של מוצרי דאסו סיסטמס היא החיבור שלהם למערכת המאפשרת הדמיה תלת ממדית של המוצר (Experience). המטרה היא לאפשר למהנדסים ולשותפים אחרים בפיתוח המוצר (כלי נשק, מטוסים, ספינות, אסדות קידוח וכדומה) לראות כיצד ישפיע שינוי בבסיס התכנון על פעילות המוצר, מבלי לבנות אב טיפוס רק על מנת לפוצץ אותו.

מרשדייה, טייס קרב בעברו, שהצטרף לדאסו סיסטמס לאחר מספר שנים בתפקידים בכירים בחברת הקוסמטיקה שאנל, אמר שכדי להרחיב את היכולת מבקשת החברה לשחזר את הנוף לפרטי פרטים ולתת ללקוח אפשרות לקחת מודל אחד ולשלב אותו בתוך המערכת, על מנת לראות איך היא תפעל. "כך נוכל לאפשר ללקוח לאתגר את התכנונים הקודמים בתוך שימוש. למשל, הוא יוכל לבדוק כיצד יפעל הדחפור בהרי אפגניסטן או כיצד ישמור המל"ט על קשר עם שולחיו בתנאי שטח שונים", ציין.

הוא הוסיף ש-"3D Experience  הוא השלב הא אחרי ה-PLM. במשך שנים סייענו לתעשייה הביטחונית לתכנן כלי נשק באמצעות תוכנות כמו קאטיה. לפני מספר שנים הבנו שכדי לפתח מוצר לא צריך רק מהנדסים וטכנאים שעובדים עם פלטפורמה וירטואלית, אלא צריך שכל השותפים המנהלים את המוצר לכל אורך חייו ייקחו חלק בתכנון ויספקו מניסיונם. במקרה של התעשייה הביטחונית מדובר גם בלוחמים בשטח".

אבישי אגוזי, האחראי על ערוצי ההפצה של דאסו סיסטמס בישראל"אנחנו נמצאים בתקופה של שינוי פרדיגמה, במיוחד בתחום הביטחוני", ציין מרשדייה. "האבטחה הגלובלית היא מעל הכול שאלה של הגנה. אם מסתכלים על מפת הסיכונים רואים שלא מדובר כיום במערכות צבאיות אלא במערכות אזרחיות חיוניות, כגון המערכת הבנקאית, אספקת המים או פליטת גזי חממה. יש סיבות רבות לאתגרים של ביטחון מדינה, אזור או כל העולם. אנחנו חייבים לשנות פרדיגמה, מתפיסה הגנתית בסגנון צבאי לאבטחה כוללת המתמקדת בהיבטים רבים, למשל חברתיים וסביבתיים. לכן, משתתפים בתכנון מערכות הגנה לא רק אנשי צבא ומהנדסים אלא גם מומחים לכל התחומים הללו, וצריך לאפשר להם גישה קלה למידע ולקרוא מאות דפים של שרטוטים".

"השימוש בכלי דאסו חסך חיים של חיילים"
אבישי אגוזי
, האחראי על ערוצי ההפצה של דאסו סיסטמס בישראל, דיבר אף הוא במסיבת העיתונאים. הוא אמר ש-"התעשייה הביטחונית הישראלית אימצה את מערכות התיב"מ התלת ממדיות של דאסו סיסטמס כתקן. בארץ, מפתחים הכול – מנשק קל ועד לארטילריה, כמו גם 90% מהמערכות המוטסות, על מערכות של דאסו סיסטמס, בין אם מדובר בפיתוחים מקומיים או בייצור בקבלנות משנה עבור חברות בינלאומיות כמו בואינג (Bowing) ולוקהיד מרטין (Lockheed Martin), שתייצר בישראל רכיבים של מטוס ה-F-35".

"השימוש בכלים של דאסו חסך המון כסף והרבה חיים של חיילים באפגניסטן, בעיראק ובישראל", טען אגוזי. כדוגמה הוא מספק תכנון של מתקני גחון לכלי רכב שנעדה באמצעות מערכות החברה, כך שהרכב ימשיך להיות קל אך יגן על האנשים שבתוכו. "אנחנו מפתחים בטכנולוגיה של חומרים מרוכבים באמצעות היכולות של המערכות שלנו, שכוללות התאמות ייחודיות לתחומי התעופה וההגנה. השירות הזה חוסך הרבה זמן וכסף למפתחים".

"אם מכינים זיווד למטוס, ספינה או מגן לדחפור, יכולים להוסיף בהדמיה עוד ציוד לרכב, לראות איך הציוד והרכב מסתדרים ביחד, כך שהוא לא ייפול אחורנית בגלל המשקל", הוסיף אגוזי. "אני מדמה את השפעת מתקן הגחון להצלת חיי אדם, מבלי להסתכן בפיצוצים של אבי טיפוס."

לדברי אגוזי, דאסו סיסטמס פיתחה בנוסף אפשרות לחברות סטארט-אפ המתכננות רכיבים לתחומי התעופה וההגנה להשתמש במערכת בתצורה מינימלית ולגדול עם הזמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים