HP שואפת למהפכה במחשבים עם טכנולוגיית חישת תנועה

החברה חתמה על הסכם עם סטארט-אפ מסן פרנסיסקו שמייצר חיישנים בגודל של קופסת מסטיק לפיו ענקית המיחשוב תשיק תחילה את מוצריה עם אלה של Leap Motion, כשבשלב השני הטכנולוגיה תוטמע ישירות במחשביה ● על פי מומחים, עשויה העסקה לשנות את האופן שבו אנשים מתממשקים עם מחשבים ● עוד הם העריכו שהטכנולוגיה החדשה יכולה להפיח רוח חיים הנחוצה ל-HP, שנמצאת בעיצומו של ארגון מחדש ונאבקת כדי לבלום את הירידה במכירות המחשבים האישיים

מחשבים הנשלטים על ידי תנועות של כף היד עשויים לחולל תהפוכה בשוק המיחשוב האישי, שמצוי בירידה מתמדת – כך העריכו אנליסטים השבוע. זאת, כתוצאה מעסקה שביצעה HP עם סטארט-אפ מסן פרנסיסקו בשם Leap Motion.

על פי הערכות מומחים, מאחר ש-HP היא יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, עשוי מהלך האימוץ שלה את טכנולוגיית התנועה לשנות את האופן שבו אנשים מתממשקים עם מחשבים. זאת, כפי שאפל (Apple) עשתה עם טכנולוגיית מסך מגע בעת השקת ה-iPhone ב-2007 או כאשר אותה חברה הציגה בראשונה את העכבר לצרכנים ב-1983.

הסטארט-אפ Leap Motion הוקם לפני שלוש שנים, הוא מונה פחות מ-100 עובדים ומייצר חיישנים בגודל של חפיסת המסטיק. לטענת החברה, ניתן לעקוב אחרי התנועות הבודדות של עשר האצבעות עם דיוק של מאית המילימטר. יחידות החישה יכולות להתחבר לכל מחשב והן מאפשרות את השימוש ביישומים או בתוכנות המיועדות לחיישני בקרת תנועה.

שתי החברות הודיעו, כי בהתאם לעסקה ביניהן, HP תשיק תחילה את מוצריה עם אלה של Leap Motion , כשבשלב השני הטכנולוגיה תוטמע ישירות במחשביה. החיישנים יופצו החל מ-13 במאי ברשתות הקמעונות הגדולות בארצות הברית, במחיר מבצע של 80 דולרים. החברות לא מסרו מתי יופצו מחשבי HP עם החיישנים מובנים בהם.

לדברי רון קוולין, סגן נשיא בכיר ב-HP, האחראי על מחשבים אישיים ברחבי העולם, "צרכנים רוצים להגיע לשלב הבא בעת יצירה ואינטראקציה עם תכנים דיגיטליים". הוא כינה את השילוב של Leap Motion ו-HP "פורץ דרך והופך את ממשק המשתמש לתלת-מימדי".

ההסכם בין השתיים מגיע בתקופה בה יצרני היי-טק כמו מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google) ואפל מביעות עניין בטכנולוגית חישת תנועה. בשנת 2010, מיקרוסופט הביאה את הטכנולוגיה למיליוני בתים, עם תיבת קינקט הפופולרית, לטובת השימוש בקונסולת משחקי Xbox. בשנה שעברה סמסונג (Samsung) השיקה מכשיר טלוויזיה שניתן לשלוט בו באמצעות תנועות ידיים.

אנדי מילר, סמנכ"ל התפעול ב-Leap Motion ולשעבר בכיר באפל, אמר שטכנולוגיית התנועה יכולה להביא תועלת גם לעולם העסקי וגם לתחום המשחקים. "היא יכולה להיות כלי מעשי עבור אנשי עסקים", ציין.

כדי להפגין את יכולותיה, Leap Motion הזמינה מפתחי צד שלישי לפתח יישומים עבורה במודל הדומה לחנות היישומים של אפל. עד כה, 50 אלף מפתחים נענו לאתגר והגישו יישומים לתחום ממשק תלת-מימדי שמדמים, למשל, נגינה בכלי נגינה או אפילו הנעת רובוטים כירורגיים בחדרי ניתוח.

מילר אמר, כי הוא מקווה שהעסקה עם HP תסלול את הדרך להפיכת הטכנולוגיה לזרם מרכזי בעולם המיחשוב. הצעד הבא, ציין, יהיה להטמיע את הטכנולוגיה בטאבלטים ורכיבים ניידים.

אנליסטים העריכו שהטכנולוגיה החדשה יכולה להפיח רוח חיים הנחוצה ל-HP, שנמצאת בעיצומו של ארגון מחדש ונאבקת כדי לבלום את הירידה במכירות המחשבים האישיים – ירידה שנובעת מהעלייה במכירות הטלפונים החכמים והטאבלטים.

HP חוותה ברבעון הראשון של השנה צניחה בשיעור של 24% במכירות המחשבים האישיים, אך הצליחה לשמור על המקום הראשון. על פי IDC, נתח השוק שלה בתחום עומד על 15.7%. ככלל, צנחו מכירות המחשבים האישיים ברבעון האמור ב-14% – הירידה הגדולה ביותר בשני העשורים בהם המכירות הללו נמדדות.

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים