אינטל תשיק מערכת על שבב חדשה לקראת הרבעון השלישי

החברה מתכוונת להיכנס בקרוב בחוזקה לעולמות הטאבלטים והסמארטפונים, באמצעות מערכת Bay Trail, שתתבסס על מעבד אטום מרובע ליבות בתהליך ייצור של 22 ננו-מטר ● בחברה טוענים שצריכת הכוח של המערכת נמוכה יותר והעוצמה שלה רבה יותר ומקווים שאלה יציבו אותה בעמדת מובילות בשוק

אינטל (Intel) עתידה להיכנס בקרוב בצורה חזקה לתחום הטאבלטים והטלפונים החכמים, בו מצויה כיום השליטה למעבדים המבוססים על ARM, באמצעות ה-Bay Trail – מערכת על שבב חדשה, שתושק לקראת הרבעון השלישי של השנה. מדובר במערכת שתתבסס על מעבד אטום (Atom) מרובע ליבות בתהליך ייצור של 22 ננו-מטר. בחברה טוענים שצריכת הכוח של המערכת נמוכה יותר והעוצמה שלה רבה יותר ומקווים שאלה יציבו אותה בעמדת מובילות בשוק.

כריסיטיאן מורלאס, סגן נשיא ומנכ"ל אזור EMEA בחברה, אמר זאת מפורשות בכנס ISS – כנס השותפים הבכירים של אינטל, שנערך באחרונה בדבלין, אירלנד. לדבריו, "אנחנו כיום מאוד תחרותיים בפלטפורמת המובייל מבחינת צריכת כוח, ואנחנו נתקדם בזה. ה-Bay Trail ייתן לנו קצה תחרותי, במיוחד מכיוון שמשולבות בו טכנולוגיות עבור כל תחומי התקשורת, כולל ה-WiMAX וה-LTE. אני בהחלט רואה אותה כמערכת על שבב שתשנה את המשחק".

מעבר לכך, מתכוונת החברה לקדם את מכירות הטאבלטים שמבוססים על המעבדים שלה בדרך ייחודית ולעזור גם לשותפים קטנים יותר, שלא מוכרים טאבלטים רבים בדרך כלל, להשיג מחשבי לוח שיהיה ביכולתם למתג בשמם.

לפי מאוריס טיקלמן, מנכ"ל ארגון ערוץ המוכרנים הגלובלי של אינטל, מדובר בפתרון קופסה לבנה לתחום הטאבלטים. "אנחנו נרכוש מיצרניות ODM כמויות מסוימות של טאבלטים כדי לאפשר לחברות שרוצות להתנסות במכירות של מחשבי הלוח עם החידושים של אינטל לרכוש כמה יחידות. המהלך מיועד לחברות שרוצות למכור מחשב לוח ממותג אבל לא יכולות להרשות לבצע בעצמן רכישה גדולה אצל יצרן ODM", אמר. "אנחנו עורכים את ההזמנה מה-ODM, קובעים את התצורה ומציעים אותו למכירה במחיר מחירון לספקים שלנו שרוצים להתנסות. זה מעורר התלהבות אצל כאלה שעבורם מכירות של 50 יחידות בחודש זה הרבה. ככה הם יכולים להשיג מאיתנו פתרון, לשים את השם שלהם ולמכור".

אינטל רוצה לחזק את מכירות התוכנה
מדובר באחד הצעדים שהציגה אינטל לשותפות שלה במהלך הכנס, במטרה לחזק את הערוץ. צעד נוסף, שהוצג גם בתערוכת הפתרונות שנערכה במקביל, הוא לחזק את תחום מכירות התוכנה. מדובר בתוכנות שמתקינות החברות במחשבים חדשים ומיועדות לאפשר למשתמשים שרוכשים אותם להתנסות בהן לפני רכישה מלאה או כחלק מעסקת רכישת המחשב.

השותפים יכולים להיכנס לשוק וירטואלי שמכונה Intel Digital Marketplace, לבחור את התוכנות שהם רוצים להתקין במחשבים שלהם, להכין חבילה ולעשות זאת במחירים שאמורים להיות זולים יותר מאשר בעת גישה ישירה לחברות. את המחיר הנמוך יותר משיגה אינטל בעצמה והיא זו שמתווכת, למעשה, בין הצדדים. כל רכישה כזו גם מזכה את השותפים בנקודות אותן הם יכולים להמיר במוצרים של אינטל.

שיטת הנקודות היא השיטה של אינטל לעודד שותפים בערוץ למכור יותר. במהלך הכנס הודיעה החברה שהיא מבטלת את השם +Flex והופכת אותו ל-Points, תוך שמירה על המהות, הגדלת כמות הנקודות שמקבלים ויצירת מדרגות נוספות קטנות יותר שמאפשרות, לטענתה, לשותפים לקבל יותר. הנקודות שצברו השותפים בתוכנית +Flex הוכפלו פי 10 ושמרו על כוח הרכישה שלהן. לפי אינטל, כעת היא תציע מגוון גדול יותר של אפשרויות והזדמנויות להשיג נקודות וכן תציג מדרגות קטנות יותר עם יותר מוצרים כדי לעזור להגדיל את כוחן של הנקודות.

תוכנית נוספת שהוזכרה בכנס היא Intel Small Business Advantage. מדובר בפלטפורמת מיחשוב שמשלבת תוכנה, חומרה וקושחה, ומיועדת לעסקים קטנים, ללא רשת מנוהלת. מטרתה של התוכנית היא לספק לאותם עסקים עזרה בפעולות כמו גיבוי/שחזור, אבטחה וחיסכון באנרגיה, עם תמיכה בינלאומית. המטרה, לפי אינטל, היא לאפשר למוכרנים לתאם את ההגדרות של המחשבים שהם מוכרים, כולל אפשרויות אבטחה, בקלות – ואפילו בלחיצת כפתור אחת.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לאירלנד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים