קשיים בפריסת גוגל פייבר בעיר פרובו שבארצות הברית

במועצת העיר פרובו התלהבו מההצהרה של גוגל לפני ימים אחדים על רצונה להרחיב את פרויקט פייבר לתחומיה והחליטו למכור את התשתית הישנה שנפרסה בעיר ב-2008 לגוגל בסכום של דולר אחד בלבד ● אך אליה וקוץ בה - הכשלים בפריסתה בעבר והצורך באיתורה יעלו כעת לעיר כ-1.7 מיליון דולרים, לדברי ראש העיר

האם פרויקט גוגל פייבר (Google Fiber) השאפתני של גוגל (Google) מתחיל להיתקל בקשיים? בעיר פרובו שביוטה, העיר האחרונה שגוגל הצהירה כי תפרוס בה את רשת האלחוט שלה, טוען ראש העיר, שהפרויקט יהיה כרוך בעלויות סמויות גבוהות שהעיר תצטרך לשלם.

פרויקט גוגל פייבר מתיימר להקים רשתות אלחוט בערים שונות בארצות הברית המבוססות על סיבים אופטיים, שיציעו גישה לאינטרנט ולטלוויזיה בכבלים בקצב של 1 ג'יגה-ביט לשנייה. מדובר בקצב מהיר פי שלושה מקצב התקשורת המהיר ביותר שמציעה וריזון (Verizon) בארצות הברית, ומהיר פי 100 מקצב התקשורת הממוצע המקובל כיום בפס הרחב.

גוגל הודיעה על תחילת הפרויקט בקנזס סיטי בשנה שעברה. בתחילת החודש הודיעה על כוונתה להרחיב את הפרויקט גם לאוסטין, בירת טקסס, ולפני ימים אחדים הודיעה על הרחבתו גם בפרובו שביוטה.

תושבי פרובו הביעו התלהבות מן התוכנית של גוגל, עד כדי כך, שמועצת העיר אישרה פה אחד את מכירת התשתית הקיימת בעיר לגוגל תמורת 1 דולר בלבד. אך אליה וקוץ בה – הכשלים בפריסתה בעבר יעלו כעת לעיר כ-1.7 מיליון דולרים, לדברי ראש העיר, בשל עובדות שהסתברו רק לאחר אישור ההסכם והתוכנית מול גוגל על ידי מועצת העיר.

תשתית זו החלה להיפרס ב-2008 ביוזמה עירונית, אחר כך עברה הרשת לשותפות פרטית, אך הפרויקט צבר הפסדים ולא צלח. כעת מסתבר, כי הקבלן ש"קבר" את הכבלים בעבר לא שמר תיעוד ומיפוי שלהם, כך שכעת תיאלץ העיר לשלם סכום של כחצי מיליון דולרים כדי לאתר אותם. זאת, בהתאם לחוזה מול גוגל, שהיא עצמה אמורה לפי החוזה להשקיע כ-18 מיליון דולרים כדי לשדרג את התשתיות.

בנוסף, העיר פרובו חייבת גם בפוליסת ביטוח בעלות של חצי מיליון דולרים, שתכסה נזקים במקרה שגוגל תפסוק שפרובו לא עמדה בתנאי העסקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים