ביל גייטס: משתמשי iPad "מתוסכלים"

על פי גייטס, משתמשי iPad אינם יכולים לבצע משימות רבות עם מחשב הלוח שלהם ● הפיתרון שהוא מציע הוא, כמובן, לעבור למחשבי Surface של מיקרוסופט - רק חבל שהוא לא מדייק בעובדות

רבים מהמשתמשים ב-iPad ובמחשבי לוח דומים "מתוסכלים, משום שהם לא יכולים להקליד, ליצור מסמכים ולהתקין חבילת אופיס (Office)", כך טען ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), בראיון שהעניק לרשת CNBC.

על פי גייטס, היותם של מחשבי הלוח נטולי מקלדת פיזית הוא החיסרון הגדול ביותר שלהם. קצב ההקלדה במקלדת הווירטואלית של מחשבי הלוח, שצצה ונעלמת לפי הצורך, איטי יותר והיא לא מעניקה משוב מוחשי כמו מקלדת פיזית.

גייטס הדגיש, כמובן, שמחשבי הלוח של מיקרוסופט, Surface RT ו-Surface Pro, מציעים אפשרויות שונות לחיבור מקלדת פיזית ו-Surface Pro, המצויד במערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), כולל אף את חבילת אופיס, תוכנת אאוטלוק (Outlook) ויישומים משרדיים רבים. הוא טען, כי מחשבי ה-Surface מציעים "ניידות של מחשב לוח בצד עושר של מחשב PC".

אין ספק שגייטס שמע על שלל יצרניות האביזרים, דוגמת לוג'יטק (LogiTech) וזאג (Zagg), שמציעות מקלדות פיזיות למחשבי iPad, במחירים של החל מכ-100 דולרים (בארצות הברית). הוא אמור גם להיות מודע לעובדה שמיקרוסופט גובה תמורת מקלדת פיזית למחשבי Surface תוספת של בין 100 ל-129 דולרים.

יצוין שלא נראה שהיעדרה של תוכנת אופיס מטריד את המשתמשים ב-iPad: אפל מכרה ברבעון הראשון של השנה 19.5 מיליון מחשבי iPad, בעוד שמיקרוסופט מכרה באותה תקופה 900 אלף מחשבי Surface בלבד – מספרים שמדברים בעד עצמם. כך או כך, אם משתמשי iPad יחפצו בכל זאת בתוכנה משרדית, הן אפל (Apple) והן גוגל (Google) מציעות תוכנות כאלה, עם תאימות כזו או אחרת לתוכנות של מיקרוסופט ויכולות של סנכרון בענן.

אין ספק שעל גייטס לקדם את מוצרי החברה שהקים, אך בכל זאת, כדי שהקהל יוכל להתייחס ברצינות לביקורת או להמלצות שלו, כדאי שידייק יותר בעובדות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים