ד"ר גבי סיבוני, ראש התוכנית הלאומית לסייבר: "מבחינת הגנת הסייבר, אתמול היה טוב ויהיה עוד יותר מחר"

"אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך ועלינו כל הזמן להשתכלל בתחום, לתת מענה על הכול", אמר אל"מ (מיל') ד"ר סיבוני ● לדבריו, "ישראל נמצאת במצב מיוחד מבחינת סיכונים, היא אטרקטיבית לתקיפות ולכן, יש להיערך ברמה הלאומית"

"מבחינת הגנת הסייבר בישראל, אתמול היה טוב ויהיה עוד יותר מחר", כך אמר אל"מ (מיל') ד"ר גבי סיבוני, ראש התוכנית הלאומית לסייבר במכון למחקרי ביטחון לאומי, NISS. לדבריו, "אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך ועלינו כל הזמן להשתכלל בתחום. יש לתת מענה על הכול. ישראל נמצאת במצב מיוחד מבחינת סיכונים, היא אטרקטיבית לתקיפות ולכן, יש להיערך ברמה הלאומית".

ד"ר סיבוני דיבר בכנס Infosec 2013. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הנחו אותו פלי הנמר, מייסד ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והשתתפו בו מאות מקצועני אבטחה.

בהרצאתו תיאר ד"ר סיבוני את בניין הכוח בתחום הסייבר במדינה, שלדבריו מושתת על חמש רגלים. "הרגל הראשונה היא התורה, האסטרטגיה, הדוקטרינה", אמר. "יש לגבש תורה לאומית להגנת הסייבר האזרחי. במסגרת זו, יש לטפל בכמה היבטים: למשל, להחליט מי נדרש להיות מוגן, מה המידרגיות של החומרה, איזו תקינה לקבוע, להחליט מהם הארגונים שיהיו תחת המטריה של ההגנה, אילו כללים יחולו. יש לקבוע תורת הגנה אזרחית".

"הרגל השנייה היא פיתוח כוח אדם", הוסיף. "יש לפתח הון אנושי לתחום הסייבר, להביא להקמת מוסדות אקדמיה, להכשרה בתחום. למדינה יש כלים לעודד תמיכה בתהליכי הכשרה שכאלה".

"רגל הנוספת היא אמצעים ופיתוח טכנולוגיה תומכת", המשיך ד"ר סיבוני. לדבריו, "אף שמדובר בשוק חופשי, על המדינה להכווין פיתוחים בשוק, לאור תורת ההגנה בסייבר".

הוא הוסיף, כי "הרגל הרביעית היא ההיבט הארגוני – איך מסדרים את האנשים העוסקים בתחום ומי אחראי על מה. כאשר מארגנים הגנה אזרחית בסייבר צריך להיות איגום של הגופים העוסקים בתחום. נדרשת מסגרת אחודה, שמספקת מענה ארגוני-הגנתי. הכיוון הראשי צריך להיות בראייה אזרחית כוללת".

לסיום, ציין ד"ר סיבוני, "הרגל החמישית היא האימונים. יש לייצר מערכת הכשרות, הדרכות והסמכות של גורמים שונים, ליצור שתסייע לקידום התחום ברמת המדינה. מסגרת האימונים תכוון על ידי מי שיוביל את ההגנה האזרחית בסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים