ארה"ב: בממשל אובמה בוחנים האפשרות להרחבת חוקי הציתות

הצעת חוק חדשה אמורה להסיר את המשוכות הטכניות והמשפטיות המקשות כיום על ה-FBI וסוכנויות נוספות, אשר נדרשות לקבל צו בית משפט כדי לצותת לשיחות טלפון המתנהלות באינטרנט בטכנולוגיית VoIP ● "המשמעות היא", טוען עו"ד של גוגל, "שמי שמציע תקשורת מוצפנת יצטרך להצטייד גם באמצעים לפענוח שלה, אחרת הוא מסתכן בקנסות"

בממשלו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מבקשים לשים קץ לוויכוח הממושך על הציתותים ברשת, ומגישים הצעת חוק שתתיר לרשויות האכיפה לצותת לסוגים רבים של תקשורת באינטרנט. כך על פי מקורות יודעי דבר.

בכך הצעת החוק אמורה להסיר את המשוכות הטכניות והמשפטיות, המקשות כיום על ה-FBI ועל סוכנויות נוספות, אשר נדרשות לקבל צו בית משפט כדי לצותת לשיחות טלפון המתנהלות באינטרנט בטכנולוגיית VoIP. הדבר רלוונטי לגבי שירותי סקייפ (Skype) של מיקרוסופט (Microsoft), או בשירותי צ'אט שמציעות חברות דוגמת גוגל (Google) או פייסבוק (Facebook).

ה-FBI מבקשת כבר מזה זמן רב לגבש מדיניות חדשה שתאפשר לה לצותת לשיחות באינטרנט בדיוק כשם שהם מצותתים לשיחות ברשת הטלפונים הרגילה. אולם, בחברות ההיי-טק הביעו התנגדות חריפה לרעיון, וסביר להניח שהן יפעילו שדולה נמרצת במהלך הדיונים על הצעת החוק בקונגרס. יצוין, כי למרות שבאמצעות צו של בית משפט ניתן לצותת כמעט לכל שיחה, הרי שרק חברות הטלפון המסורתיות נדרשות על פי חוק להקל על הרשויות לצותת לשיחות.

"השאלה האמיתית כאן מתייחסת לטכנולוגיית VoIP", אמר גורם בכיר ששירת בעבר ברשויות האכיפה של ארצות הברית. במיקרוסופט, ובחברות נוספות שמספקות שירותי VoIP, טוענים כי החוק שמחייב את חברות הטלפון המסורתיות להקל על ציתותים אינו חל עליהן. "החוק של ארצות הברית שמחייב להקל על ציתותים אינו חל על אף שירות של מיקרוסופט, ובכלל זה סקייפ. זאת משום שמיקרוסופט אינה חברת טלקומוניקציה", נכתב בהודעה שפורסמה בחודש מרץ בבלוג של ענקית התוכנה.

במיקרוסופט, גוגל ופייסבוק לא התייחסו עדיין להצעת החוק החדשה של ממשל אובמה. ידוע כי הצעת החוק נוסחה כך שתחול על שירותי VoIP, צ'אט ושירותים נוספים של תקשורת באינטרנט. עם זאת, לא ברור כיצד יחויבו חברות היי-טק לסייע לרשויות האכיפה לפענח שיחות מוצפנות, מעבר למתן גישה.

אל גידרי הבן, פרקליט שמייצג את גוגל וחברות היי-טק נוספות, אמר כי מעיון בהצעת החוק עולה כי חברות היי-טק יידרשו להציע דרך לפענח תקשורת מוצפנת לפי צו של שופט, אחרת ניתן יהיה להטיל עליהן קנסות. "המשמעות היא שמי שמציע תקשורת מוצפנת יצטרך להצטייד גם באמצעים לפענוח שלה, אחרת הוא מסתכן בקנסות", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים