פט גלסינגר, מנכ"ל VMware: "מרכזי נתונים מוגדרי תוכנה – בסיס ה-IT בעידן הענן והמובייל"

"הענן הוא הגל הרביעי של שינויים בתעשיית ה-IT, וארגונים חייבים להצטרף אליו - או שייעלמו", אמר גלסינגר בכנס EMC World 2013 ● לדבריו, "בתוך שנה מעכשיו, אני בטוח שכמה חברות טכנולוגיות גדולות יעברו שינוי גדול, או שייעלמו" ● הוא ציין ש-VMware תוציא לשוק ב-21 במאי את הענן ההיברידי

"מיחשוב ענן הוא הגל הרביעי של שינויים בתעשיית ה-IT, וארגונים חייבים להצטרף אליו – או שייעלמו", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. גליסינגר דיבר בהרצאת המליאה בפני אלפי אנשי טכנולוגיה, לקוחות ושותפים שהגיעו לכנס EMC World 2013, שהסתיים בסוף השבוע בלאס וגאס.

לדבריו, "השינוי הראשון היה בעידן המיינפריים – למיני מחשבים, משם לעידן ה-PC ואחר כך לעידן האינטרנט. כיום זה עידן הענן. כל אחד מהגלים האלה גרם לזעזועים רציניים ואנחנו רואים בעידן הנוכחי, של מיחשוב הענן, זעזוע פוטנציאלי גדול יותר. חברות עולות או נופלות בגלי החדשנות האלה. VMware רואה את עצמה כיום כחברה ייחודית, שמחדשת את הדרך שבה ה-IT הקיים נעשה".

גלסינגר, לשעבר בכיר באינטל (Intel), עבר ל-EMC ב-2009 וביולי האחרון מונה למנכ"ל VMware, במקומו של פול מריץ, שמונה למנכ"ל פיבוטל (Pivotal). לדבריו, "כשבוחנים את חברות ה-IT, רואים מיד את אלה שנחושות באסטרטגיה שלהן לנוע קדימה ואת אלה שנאבקות. דוגמה מובהקת היא HP. עדיין מוקדם מדי לומר איזו חברה תצליח ואיזו תיפול. כך או כך, חברות חייבות למקם את עצמן במהירות לקראת העתיד. בתוך שנה מעכשיו, אני בטוח שכמה חברות טכנולוגיות גדולות יעברו שינוי גדול, או שייעלמו".

"כיום, סביבת שרת הלקוח עוברת מה-PC המחובר לשרת – לשרת שהתפתח לענן, המקשר מגוון סוגים של התקני קצה", המשיף גלסינגר. "אנחנו, ב-VMware, מפשטים שוב את ה-IT, ורואים בתוכנת הווירטואליזציה החזקה חלק בלתי נפרד מהתשתית. לא רק וירטואליזציה של שרתים, אלא של כל מרכיבי ה-IT".

"עליית הרשתות החברתיות והתקשורת הניידת משנה את פני ה-IT הצרכני, ועליית הענן וה-Big Data משנה את פני המיחשוב הארגוני. השילוב שלהם משנה לחלוטין את כל פני ה-IT". גלסינגר מכנה את העידן הנוכחי SO-MOB-CLO-BID (ר"ת Social-Mobile-CLOud-BigData).

"כדי לעמוד באתגרי עידן ה-SOMOBCLOBID אנחנו מתבססים על שלושה עמודי תווך: מרכז נתונים מוגדר תוכנה, לספק כל תוכנה – On Permis או בענן, ולחבר את שתי הגישות ביחד למעין ענן היברידי, ומתן פתרון נוח לכל סוגי המכשירים הניידים להתחבר לענן. שלושת עמודי התווך הללו משלימים את השינוי הגדול של ה-IT ל-IT כשירות. כאשר שוב נפשט את ה-IT באופן קיצוני, באמצעות תוכנת וירטואליזציה, נוכל לספק את השירות בתוך הארגון ביעילות ובגמישות, בלי לפגוע בבחירה בכל יישום או בכל ענן וליצור אקו-סיסטם עשיר".

"השאיפה שלנו: 100% וירטואליזציה"
גלסינגר הזכיר דו"ח של IDC, שלפיו 71% מעומסי העבודה החדשים ב-IT היו וירטואליים. "השאיפה שלנו היא להגיע ל-100% וירטואליזציה של הפרויקטים החדשים", ציין.

"כששאלנו את הלקוחות שלנו באיזה שלב הם נמצאים – שלב החיסכון, שלב  התפעול היעיל או שלב הווירטואליזציה, ראינו שרק 20% מהם נמצאים בשלב השלישי, של ה-IT כשירות. כל זאת רק לגבי וירטואליזציה של שרתים. מה יקרה אם נעשה זאת בהיבטים נוספים של הדטה סנטר? רק הווירטואליזציה של השרתים חוסכת ללקוחותינו 10 מיליארד דולרים בשנה. אם נעשה זאת לגבי שאר המרכיבים של הדטה סנטר, נוכל לחסוך ללקוחות 70-80 מיליון דולרים.  אולם, החיסכון הוא רק חלק מהתמונה. הוא מפנה להם כספים להשקיע כדי שה-IT שלהם יהיה יותר גמיש והם יוכלו לצאת עם השירותים החדשים שלהם לשוק מהר יותר, וכך להיות יותר תחרותיים ולהגדיל את הכנסותיהם. הארגונים שנמצאים בשלב השלישי מדווחים, כי העלו את הכנסותיהם".

בהמשך דיבר גלסינגר על גישת הרשת מוגדרת התוכנה ואמר, כי VMware דוגלת בה. "הגישה הזו מאפשרת לאגום את המשאבים ולהרחיב זאת למרכיבים אחרים בדטה סנטר, כך שהדטה סנטר כולו יהיה אוטומטי לחלוטין, באמצעות תוכנה. התוצאה תהיה יעילות יוצאת דופן", הוסיף.

"הדטה סנטרים – מוזיאונים של IT"
"הדטה סנטרים הם כיום מוזיאונים של IT: איים של מיינפריים, של מיחשוב עתיר ביצועים  uשל בסיסי נתונים – וכולם יקרים מאוד, מאחר שכל אחד מהם מגיע עם הדרכה משלו, מערכת ניהול משלו וכדומה", אמר גלסינגר. "ספקי מיינפריים טוענים שזו הדרך היחידה לבצע משימות קריטיות. אני אומר שזה לא נכון, משום שאפשר לבנות את הרשת כך שתהיה יתירה. ספקי החומרה לבסיסי נתונים טוענים שחייבים להריץ אותה בחומרה ייעודית ואני אומר שאין צורך בכך – ניתן להשתמש בשרתים וירטואליים מבוזרים ויעילים יותר. Big Data ותוכנת HADOOP, שמאפשרת את הטיפול בנתונים רבים, נדרשים לחומרה ייעודית. כל אלה יכולים להיות מסופקים כשירות ולרוץ על מרכזי הנתונים מוגדרי התוכנה. לא נפסיק עד ש-100% מהרכיבים הללו יפעלו בדרך זו".

"בסופו של דבר נדרשת מערכת שתוכל לספק זאת על פני מרכזי נתונים רבים ובעננים מרובים", סיכם גלסינגר. "ב-21 במאי תוציא VMware לשוק את שירות הענן ההיברידי. כמו שקונים כיום תוכנת וירטואליזציה לשרתים, ניתן יהיה לרכוש את השירות הזה בענן – ואז כל ארגון יוכל להפעיל ענן היברידי בדרך קלה וידידותית. כל פיסת IP שאנחנו יוצרים תהיה זמינה לשותפים שלנו שהם ספקי שירות. נפיץ את המערכת בקרב משלבי מערכות וספקי שירות, מיקור-חוץ, עבודה ביחד עם ISP וכך VMware as a Service יהיה זמין לעננים פרטיים וציבוריים".

אירועים קרובים