ניקוס מברגאניס, מנהל ביצרנית המסופים הבנקאיים דיבולד: "בתוך 3 שנים נכפיל את נתח השוק בישראל"

"למדנו שלקוחות מחפשים לדעת שהספק שלהם מחויב אליהם ברמה הגבוהה ביותר – ואת זה אנו מדגישים גם בעסקאות בישראל", אמר מברגאניס - מנהל אזור EMEA בדיבולד, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים ● לדבריו, הפריחה העולמית בתחום המסופים הבנקאיים וההיסטוריה העסקית של החברה מוכיחים - התחזיות הקודרות לא תמיד מתממשות

12/05/2013 16:47

ניקוס מברגאניס, מנהל אזור EMEA בדיבולד (Diebold) – אחת היצרניות הבולטות של מסופים בנקאיים (ATM), סיפר במהלך ראיון מיוחד עם אנשים ומחשבים על עסקה חדשה שנחתמה עם הבנק הבינלאומי להחלפת עשרה מסופים בנקאיים הממוקמים בסניפים שונים ברחבי הארץ. העמדות החדשות יחליפו עמדות NCR ישנות. בכך יצטרפו העמדות החדשות ל-106 עמדות דומות שנרכשו בעבר על ידי הבנק הבינלאומי.

הביקור הנוכחי בישראל, מספר מברגאניס, עמוס במיוחד: מעבר לעסקה שנחתמה עם הבנק הבינלאומי, הלו"ז שלו כולל חידוש חוזה הנציגות של קבוצת יעל בישראל לחמש שנים נוספות, וסדרת פגישות עם נציגי כל הבנקים המובילים בישראל לבחינת עסקאות אפשריות נוספות.

לדבריו, בתחום המסופים הבנקאיים בישראל מובילה NCR, כאשר לדיבולד נתח שוק של 15% בלבד. אולם, החברה, בשיתוף קבוצת יעל, שמה לעצמה להכפיל את נתח השוק שלה ב-3 השנים הבאות. חברתו, שחגגה באחרונה 150 שנות פעילות, שמה לה בחמש השנים האחרונות לחזק את נוכחותה בכל אזור EMEA, בו שולטות ביד רמה היצרניות NCR ו-Wincor. בישראל, עמדות ה-ATM של דיבולד נרכשו בינתיים על ידי בנק לאומי, הבנק הבינלאומי ובנק מזרחי.

מברגאניס סיפר על הצלחה מרשימה שהשיגה החברה בכניסה לשוק הטורקי. זאת עם עסקאות גדולות שנחתמו מול בנקים מובילים במדינה – כגון Vakif ו-Asya – לרכישת מכונות להפקדת מזומן, מחזור שטרות ותוכנה ליישום האפליקציה השיווקית של הבנק על המכשירים של כל היצרנים. "ב-2010, כשנכנסו לשוק הטורקי, משווקים ולקוחות טענו שמדובר מבחינתנו בקרב אבוד, שמאוחר עבורנו לבצע חדירה לשוק שכולל 35 אלף מכונות אשר רובן מתוצרת NCR. למרות התחזיות הקודרות, הצגנו תוך שנה עסקאות מכירה של 4,000 מכונות", אמר המנהל האזורי. מברגאניס תולה את עיקר ההצלחה של החברה באזור EMEA בגישה העסקית של דיבולד ללקוחותיה: "אנו למדנו כי לקוחות מחפשים לדעת שהספק שלהם מחויב אליהם ברמה הגבוהה ביותר, ושניתן לרקום עמו יחסי שותפות ואמון ללא ערעור – ואת זה בדיוק אנו מדגישים בכל עסקה ועסקה שנרקמת במדינות בהן אנו מחפשים להגדיל את נתח השוק שלנו, דוגמת טורקיה, רוסיה, אנגליה, וכמובן שגם בישראל".

ניקוס מברגאניס (משמאל), מנהל אזור EMEA בדיבולד, לצד אמיר רמון - מנהל אגף פתרונות בנקאיים בקבוצת יעל, נציגת דיבולד בישראל. צילום: דני זודקביץ'

עוד הוא דיווח על פריחה עולמית בתחום המסופים הבנקאיים לנוכח המעבר לבנקאות ממוכנת, שמציעה יכולות מתקדמות כמו הפקדת מזומנים ושיקים, תשלומי שוברים, יכולת Recycler למחזור כסף, והפקת פנקסי שיקים ועמדות מידע. כמו כן, הבנקאות הממוכנת מכניסה תהליכים מיטביים ומעבר לפלטפורמות תוכנה חדשות, זאת כחלק מהמעבר הצפוי לחלונות 7 (Windows 7) במהלך השנה הבאה בקרב ארגונים פיננסיים רבים ברחבי העולם.

בהיבט הטכנולוגי, ציין מברגאניס יתרון של דיבולד על פני המתחרים במוצרי התוכנה של החברה. לדבריו, התוכנה, שמבוססת על תקן  XFS המקובל בעולם הפיננסים, מאפשרת שימוש בכלים מתקדמים כמו דוט.נט, XML ו-HTML. היא כוללת שכבת ביניים נוספת בשם Involve, שמאפשרת שיפור והרחבה של תקן XFS. הוא הדגיש, כי AGILIS, שיכולה לרוץ אף על מסופים של יצרנים אחרים, מאפשרת הפחתת עלויות התפעול והאחזקה, שכן במרבית הבנקים קיימים מסופים של יצרנים שונים. ערך נוסף בשימוש בפתרונות התוכנה של החברה האמריקנית טמון בגמישות הפתרונות וביכולת של הארגון להיענות במהירות לדרישות רגולטוריות, וברמת אבטחת המידע הגבוהה שמאפשרים הפתרונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים