מאוריציו קאפוביאנקו, אקרוניס: "בזכות ה-BYOD, עובדים ממשיכים לעבוד גם בסופי שבוע ובחופשות"

"חברות נהנות מגידול אפקטיבי של 3 שעות עבודה בעזרת ה-BYOD. מנגד, המשתמש שמח שהוא לא צריך להשתמש בשני מכשירים בנפרד" – כך אמר קאפוביאנקו בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "ארגוני ממשלה, ביטחון וארגונים קטנים כנראה לא יאמצו את המודל הזה, אבל כל השאר, כן"

"תופעת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) היא מצב של Win-Win. מחקר שפורסם באחרונה הציג נתון לפיו חברות שמאפשרות את ה-BYOD – ועדיין לא כולן מרשות – נהנות מגידול אפקטיבי של 3 שעות עבודה נוספות בממוצע לשבוע. מכיוון שלעובדים יש גישה לקבצים הארגוניים, הם ממשיכים לעבוד גם מאוחר בלילה – ואפילו גם בסופי שבוע ובחופשות. חברות מבינות את זה. זהו גידול משמעותי בפרודוקטיביות עבורן. מצד שני, המשתמש שמח שהוא לא צריך להשתמש בשני מכשירים בנפרד. זו תופעה שהולכת ומתחזקת גם באזור EMEA" – כך אמר מאוריציו קאפוביאנקו, מנהל מכירות לאזור EMEA בתחום פתרונות הניידות בחברת מוצרי הגיבוי אקרוניס (Acronis), בראיון לאנשים ומחשבים.

מוצריה של אקרוניס משווקים בישראל על ידי מטריקס. החברה, שרכשה לפני כשנה את GroupLogic, שמתמחה בפתרונות אבטחת גישה, שיתוף וסנכרון קבצים, מציעה כיום פתרון MFM (ניהול קבצים ניידים) המאפשר לחברות המשתמשות במכשירים ניידים בכלל, ובגישת BYOD בפרט, לקבוע מדיניות לגבי הרשאות גישה לקבצים. "יש לנו פתרון מלא ב-360 מעלות לאחסון, ניהול והעלאה של כל מה שקשור לקבצים", אמר קאפוביאנקו. "למעשה, יש לנו שני לקוחות פנימיים בחברה: הלקוח הסופי – האיש בשטח, שצריך גישה לקבצים; ויש את ה-IT  שצריך לדאוג לאבטחה, לשליחה של הקבצים ולניהול ההרשאות למי מותר לשלוח קבצים. הפתרון שלנו נוח לשימוש ללקוח הקצה וגם בטוח, ומתאים למדיניות האבטחה של הארגונים".

מה ההבדל בינו לפתרון MDM?
"פתרון MDM הוא פתרון שמטרתו לקבוע אלו מכשירים ייכנסו לרשת ואלו לא, לפי מדיניות כזו או אחרת. פתרון ה-MFM, יש לציין, לא בא במקום פתרון MDM, אלא לצידו או מעליו. הפתרון שלנו מקל על העובדים את הגישה לקבצים ולמידע ממכשירים ניידים וקובע לאלו קבצים לעובדים הללו תהיה גישה. על ידי שימוש במוצרים שלנו, חברות יכולות להיות בטוחות שהן לא יאבדו, לדוגמה, קניין רוחני. כבר נתקלנו יותר מפעם אחת בעובדים שעזבו חברה ונשארו עם המכשיר שלהם, ויש להם עדיין גישה לקבצים של הארגון הקודם בו הם עבדו כי אין פתרון או מדיניות מתאימה".

אילו הרשאות אתם נותנים או לא באמצעות הפתרון שלכם?
"אנחנו עובדים ברמת היישום. אנחנו יכולים לקבוע איזה יישום תוכל להפעיל ואיזה יישום לא. מכיוון שזה לא נעשה ברמת המכשיר, זה לא משנה בדיוק, ברמת העקרון, באיזה מכשיר אתה משתמש. כך, אני כארגון מנהל את הרשאות הגישה והשימוש, ויכול לנהל מדיניות בצורה בטוחה ונוחה עם אפשרויות גישה, שיתופיות וניהול קבצים נוח ביותר".

ומה נוח?
"קח לדוגמה מצב קיים בו ל-66% מבעלי הטלפונים אין סיסמה בגישה לרשת הארגונית, כך שאפשר להיכנס בקלות. אצלנו כברירת מחדל אם אין סיסמה, אין גישה. בנוסף, ברגע שיש הודעה על אובדן, גניבה או שעוזבים את החברה, נועלים מיד את הגישה לקבצים.
הגישה עצמה לקבצים מבוצעת באמצעות יישום נוח לשימוש שמזכיר מנהל קבצים בחלונות (Windwos) שמוכר ונוח לשימוש – דרכו אפשר לגשת לקבצים מקוונים ולא מקוונים, לגשת לקבצים משותפים, ולהשתמש בכלי עריכה שאנחנו מספקים. אנחנו יכולים לערוך קבצי אקסל (Excel) ו-וורד (Word), לכתוב הערות על קבצי PDF או להדגיש בהם קטעים. אלו דברים שכמעט ואי אפשר למצוא, ובוודאי שלא הכל ביחד".

אתה חושב שאנחנו נגיע ל-100% BYOD? האם המוצר שלכם יאפשר זאת?
"זאת מגמה שתלך ותגדל. עם זאת, לא יהיה 100%. ארגוני ממשלה, ביטחון וארגונים קטנים כנראה לא יעברו. אבל כל השאר כן, כי זה נותן יותר יעילות. אנחנו תומכים באנדרואיד (Android) וב-iOS, ונראה שנוסיף תמיכה בחלונות פון (Windows Phone) שהולכת ומתגברת. אנו הולכים לכיוון של מדיניות, רגולציה, כך שהעובד לא יוכל לבחור בכל מכשיר. החברה תעניק תמיכה לפתרון, אך לא תוכל לתמוך ולאשר כל מכשיר, היא תציע רשימה של מכשירים בהם היא תומכת".

מה מטרת הביקור בישראל?
"השוק הישראלי מאוד חשוב עבורנו ואנו רואים כאן לקוחות מרוצים. אנו משתפים פעולה עם השותף שלנו כאן, מטריקס. אנו מאמינים בפתרון הזה, והגענו לכאן על מנת לתמוך בהם בפגישות עם הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים