האיחוד האירופי החל לתשאל חברות טלקום ויצרניות מכשירים על מערכות אנדרואיד

ברשות להגבלים עסקיים של האיחוד חושדים שגוגל חוסמת באמצעות אנדרואיד מתחרים בשוק הסלולר ● החקירה החלה בעקבות תלונה שהגישו מיקרוסופט ונוקיה לפיה גוגל מנצלת את אנדרואיד כדי להסיט תנועה בטלפונים חכמים למנוע החיפוש שלה ● לפי תוצאות התשאול תחליט הרשות האם לפתוח בחקירה נגד גוגל, שנייה במספר שהיא מנהלת נגד החברה

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי החלה לתשאל מפעילות טלקום ויצרניות של מכשירים סלולריים, במטרה לגלות האם בעסקות שחתמו עם גוגל (Google) לגבי מערכות אנדרואיד (Android) יש משום חסימה של מתחרים בשוק הטלפונים הסלולריים. התשאול עשוי להוביל לפתיחתה של חקירה שנייה בנושא של הגבלים עסקיים נגד גוגל בשוק האירופי.

בגוגל מנסים מזה שלוש שנים להגיע לפשרה בחקירה שמנהל נגדה האיחוד, בנוגע לדחיקת מתחרות בחיפוש. בהצעת הפשרה שהגישה התחייבה החברה לתייג את מוצריה בתוצאות החיפוש ולהציג קישורים למתחרים, אך הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, ג'ואקין אלמוניה, הודיע שככל הנראה, הוא יבקש מגוגל לבצע צעדים נוספים.

בשאלונים שהפיצה הרשות התבקשו המפעילות והיצרניות לציין האם ההסכמים לשימוש במערכות אנדרואיד "מכילים סעיפים שמגבילים או מונעים השקה או הפצה של מכשירים שאינם מבוססים עליהן", ואם מוטלות מגבלות על מכשירי אנדרואיד שלא עומדים בדרישות התאימות של גוגל. כן ביקשו ברשות לדעת אם ניתן להפיץ מכשירי אנדרואיד שכוללים שירותים שמתחרים באלה של גוגל.

הפרשה החדשה החלה בעקבות תלונה שהגישו בחודש אפריל מיקרוסופט (Microsoft) ונוקיה (Nokia), שטוענות שגוגל מנצלת את מערכות אנדרואיד כדי להסיט תנועה בטלפונים חכמים למנוע החיפוש שלה.

על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר Canalys, מערכת ההפעלה של גוגל מותקנת בכ-60% מהטלפונים החכמים ברחבי העולם, בהשוואה לנתח של כ-19% למערכת iOS של אפל (Apple), שנמצאת במקום השני.

דובר גוגל, אל ורני, מסר ש-"אנדרואיד היא פלטפורמה פתוחה, שמעודדת תחרות. יצרניות המכשירים, מפעילות הסלולר והצרכנים יכולים להחליט אם להשתמש בה ולבחור באילו יישומים ברצונם להשתמש".

השאלון המלא כולל 82 שאלות ועל המשיבים לשלוח את תשובותיהם עד 26 ביולי. בעקבות התשובות יוחלט באיחוד האירופי אם לפתוח בחקירה שנייה נגד גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים