ממשלת בריטניה השיקה אסטרטגיה לאומית לכלכלת המידע

במסגרת התוכנית, שגובשה בשיתוף עם גורמי תעשייה ואנשי אקדמיה, הציבה הממשלה הבריטית יעדים לקידום של עסקים קטנים ובינוניים והכנה של סטודנטים לקריירה בעולם המיחשוב ● השאיפה של הממשלה היא "לכונן מגזר חזק וחדשני של כלכלת מידע, על מנת לייצא את המצוינות הבריטית לעולם ולהבטיח שהאזרחים ייהנו מהעידן הדיגיטלי"

ממשלת בריטניה הודיעה בסוף השבוע על שורה ארוכה של יוזמות שנועדו לקידום ההצלחה של כלכלת המידע של הממלכה. אסטרטגיית כלכלת המידע גובשה על ידי המשרד לעסקים, חדשנות ומיומנויות של בריטניה, מתוך שאיפה "לכונן מגזר חזק וחדשני של כלכלת מידע, על מנת לייצא את המצוינות הבריטית לעולם ולהבטיח שהאזרחים ייהנו מהעידן הדיגיטלי", נכתב במסמך שפרסם המשרד.

בין היעדים שמציבה התוכנית: "לשפר את מסד המיומנויות הדיגיטליות בבריטניה, להבטיח שכולם יוכלו להפיק את המרב מהטכנולוגיה הדיגיטלית ולהכשיר את הדור הבא של הממציאים". כך, למשל, על אף שהצעירים הבריטיים, כמו עמיתיהם ברחבי העולם, מרבים להשתמש במכשירים דיגיטליים, מספר הסטודנטים שלומדים בבתי הספר במדינה טכנולוגיות מידע ומיחשוב דווקא ירד.

על פי התוכנית, שוקדים כיום בממשלת בריטניה, בשיתוף עם גורמים מהתעשייה ואנשי אקדמיה, על גיבוש של תוכנית לימודים חדשה בתחום המיחשוב, שהפעלתה תחל בספטמבר 2014. יעדי התוכנית כוללים עידוד של צעירים, ובמיוחד צעירות, לבחור בקריירה בתחום הטכנולוגיה ולנצל את ההזדמנויות שמציעים הקורסים הפתוחים והמקוונים. עוד מבקשים בממשלה להקל על מי שמבקשים לרכוש ידע ולהרחיב אותו באמצעות קורסים להסבה מקצועית ולימודים בני שנה אחת לתואר שני.

במסגרת תוכניות נוספות יקבלו עסקי SMB שמבקשים לעשות שימוש יעיל יותר בטכנולוגיה סיוע. על פי המשרד, "בבריטניה פועל השוק המקוון המתקדם ביותר באירופה, אך ממחקרים שנערכו באחרונה עולה שפחות משליש מבין העסקים הקטנים והבינוניים בה מבצעים עסקות באינטרנט. גורמים בתעשייה, בשיתוף עם הממשלה, ישיקו בסתיו הקרוב תוכנית שתאפשר לעסקי SMB רבים יותר לסחור בצורה יעילה יותר באינטרנט. הכוונה שלנו היא להגיע בחמש השנים הקרובות ל-1.6 מיליון עסקים".

כדי לסייע לעסקים אלה מתכוונים בממשלה הבריטית, על פי המסמך, להפחית את המחסומים במכרזים חדשים. "מדי שנה משקיעה הממשלה שבעה מיליארד ליש"ט בטכנולוגיות מידע. התוקף של מרבית החוזים שבמסגרתם מוציאה הממשלה את הסכום הזה יפוג ב-2014 או ב-2015", צוין במסמך. החוזים הללו לא יחודשו ובמקומם תגדיל הממשלה את הסכום שהיא מוציאה על רכישות מעסקים קטנים ובינוניים ב-25% ברכש מרכזי עבור הממשלה, וב-50% בפרויקטים חדשים של מיחשוב ממשלתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים