בקשה לפטנט בארה"ב: הודעות אי-מייל שמשמידות את עצמן

חברת התקשורת AT&T הגישה בקשה לרישום פטנט – יישום המאפשר שליחה וקבלה של הודעות אי-מייל המוחקות את עצמן: "אי היכולת לפקח על הפעולות הופכת את מערכות הדואר האלקטרוני לבלתי מתאימות למשלוח מידע חסוי"

האם קרה לכם ששלחתם הודעת מייל ושנייה לאחר הלחיצה על "שלח" התחרטתם? נראה כי AT&T מצאה "פטנט" כדי לפתור את הבעיה. חברת התקשורת הגישה בארצות הברית בקשה לרישום פטנט שמספרה 08364764 וכותרתה: "שיטה, מערכת ומתקן לאספקת הודאות דואר אלקטרוני שמשמידות את עצמן". היישום מתאר תוכנת לקוח ויישום שרת, שיכול לשלוח ולקבל הודעת שמוחקות את עצמן – מה שיכול לגרום לכאב ראש גדול לשירותי הביטחון למיניהם, שלא יוכלו ליירט הודעות אי-מייל.

בבקשה צוין, כי בדרך כלל כאשר נשלחת הודעת אי-מייל, היא כבר לא בשליטתו של השולח, ואז אפשר להעתיק אותה, לשמור אותה, להדפיס או להעביר אותה. "אי היכולת לפקח על הפעולות שאפשר לבצע על הודעת אי-מייל לאחר שנשלחה הופכת את מערכות הדואר האלקטרוני לבלתי מתאימות למשלוח מידע חסוי, שנדרשת לגביו רמת פיקוח מלאה על הפצתו", כתוב בבקשה.

בהמשך, נכתב בבקשה, כי יש כמה מערכות דואר אלקטרוני שמאפשרות למשתמשים לכוון את התוכנה כך שההודעות תימחקנה לאחר תקופת זמן מסוימת. אך עדיין, היכולת להשמיד את ההודעה נותרת בידיו של המקבל.

בקשת הפטנט מתארת כיצד תוכנת הלקוח ויישום השרת ישמידו את ההודעה בזמן מסוים בצורה נשלטת, עם יכולת לעשות זאת בלי קשר אם היא נקראה או לא, ואף יגבילו את הפעולות שאפשרת לעשות על ההודעה. "הודעת האי-מייל תושמד באמצעות תוכנת הלקוח של המשתמש גם אם נקראה וגם אם לאו", נכתב במסמך של AT&T.

"לחילופין, אם הוגדר בהודעה שהיא צריכה להשמיד את עצמה לאחר שנקראה, יישום הלקוח של המשתמש ישמיד את ההודעה ברגע שהיא נפתחה ונסגרה על ידי המקבל. כל המופעים של הודעת האי-מייל יימחקו ממחשבו של המקבל", לשון המסמך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים