גרטנר: הוצאות ה-IT הגלובליות יעלו השנה ל-3.7 טריליון דולרים – עלייה של 2% בלבד

הגידול לעומת השנה החולפת נובע ברובו מתחום התוכנה, ובתוכו ה-CRM שצפוי לצמוח ב-6.4% ● על פי חברת המחקר, הצמצום בתחזית הגידול נובע מההשפעה של התנודות בשערי החליפין של הדולר האמריקני, לצד התחזית בצמיחה של שערי המטבע השנה, שתעמוד על 3.5%

הוצאות ה-IT הגלובליות צפויות לעמוד השנה על 3.7 טריליון דולרים – נתון המשקף עלייה של 2% בלבד לעומת 2012, כך על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner). את העלייה מוביל תחום ה-CRM, תוכנות לניהול קשרי לקוחות.

גרטנר צופה שתחום התוכנה הארגונית יעמוד השנה על 304 מיליארד דולרים, נתון המצביע על גידול של 6.4% לעומת 285 מיליארד בשנה החולפת. זהו הגידול גדול יותר לעומת זה הצפוי בתחום הרכיבים (2.8%) ומערכות לטובת הדטה סנטרים (2.1%).

בתוך עולם התוכנה, מניע גדול לצמיחה הצפויה השנה הוא כאמור תחום ה-CRM. תחום זה צפוי לצמוח בשל "יישור הקו" של ארגונים עם הצרכים וההתנהגויות המשתנים של לקוחותיהם. על פי האנליסטים של גרטנר, "הצמיחה בתחום ניהול קשרי לקוחות משקפת את הכיסוי הארגוני הנרחב של עסקים מול לקוחותיהם – במסחר אלקטרוני, במיחשוב חברתי ובעולם הנייד".

מגמות אלו מצטרפות לפרסומים של חברת המחקר בחודש אפריל האחרון, לפיהם שוק תוכנות ה-CRM קפץ ב-12.5% ב-2012 בהשוואה ל-2011. היקף המכירות עמד על 18 מיליארד דולרים לעומת 16 מיליארד ב-2011, גידול של פי שלושה מממוצע הצמיחה של שאר התוכנות הארגוניות. את תחום ה-CRM מובילה ענקית היישומים הארגוניים בענן Salesforce.com, ולאחריה סאפ (SAP), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM).

הצפי לגידול בהוצאות ה-IT ברחבי העולם בשנת 2013 נופל מתחזיות קודמות. בתחזית הנוכחית, גרטנר נסוגה מהתחזית הקודמת שלה, לפיה הוצאות ה-IT העולמיות יצמחו השנה ב-4.1%. על פי חברת המחקר, הצמצום בתחזית הגידול נובע מההשפעה של התנודות בשערי החליפין של הדולר האמריקני, לצד התחזית בצמיחה של שערי המטבע השנה, שתעמוד על 3.5%.

ב-2014, כך על פי חברת המחקר, הוצאות ה-IT צפויות לצמוח ב-4.1% ולעמוד על 3.875 טריליון דולרים. תחום התוכנות הארגוניות צפוי להמשיך ולהוביל את כלל הצמיחה עם גידול של 6.6%, ולאחריו רכיבים עם 6.5% ושירותי IT עם 4.6%.

אירועים קרובים