גוגל מציגה: כפתור התחל ליישומי כרום

תכונה זו קיימת בינתיים במהדורת הפיתוח של כרום ובקרוב תוצע בגרסאות היציבות עבור חלונות ומחשבי מקינטוש

גוגל (Google) הוסיפה לדפדפן הכרום (Chrome) תכונה חדשה, שמאפשרת להפעיל יישומים הקשורים לדפדפן ישירות משורת המשימות של חלונות (Windows). תכונה זו, שקיימת בינתיים רק במהדורת הפיתוח של הדפדפן שלה, יוצרת בשורת המשימות צלמית חדשה שלחיצה עליה מציגה את כל היישומים שמותקנים בדפדפן. לחיצה על יישום מפעילה אותו באופן מיידי. אם תרצו, מדובר במעין "כפתור התחל" להפעלת יישומי כרום בלבד.

בכל עמוד תחת קבוצת התוכניות מוצגים עד 16 יישומים שונים. המעבר בין העמודים השונים מבוצע בקלות בדיוק כמו בדפדפן עצמו. עם זאת, היישומים שיוצגו, לפחות כרגע, הם כאלה שעטופים באריזה שמאפשרת להם לפעול גם באופן לא מקוון, למרות שהם בנויים באמצעות אלמנטים רגילים של יישומי דפדפן, כמו HTML 5 ו-CSS.

יישומים אלה פועלים בסביבת מערכת ההפעלה בחלונות עצמאיים שלהם, כמו יישומים רגילים של חלונות, שכל אחד מהם הוא למעשה מופע של דפדפן כרום. עם זאת, היכולת להריץ יישומי כרום ישירות מקיצור דרך בשולחן העבודה אינו חדש, כמו גם היכולת לגרור צלמית של יישום המוצג בחלון ישירות לשורת המשימות לצורך נעיצה קבועה – בדיוק כמו כל יישום אחר של חלונות.

בנוסף, לאחר התקנת גרסת הכרום שתומכת בתכונה החדשה, יש גם שינוי בדפדפן עצמו. בגרסאות היציבות שלו ניתן כעת, לצד תצוגת הדפים השמורים, לראות בדף מיוחד את כל היישומים שהורדו והותקנו בדפדפן, אך כעת יכולת זו בוטלה. הגישה ליישומים בגרסת הפיתוח מתאפשרת רק דרך הצלמית בשורת המשימות של חלונות.

כפתור ההתחל ליישומי כרום אמור להיות זמין כבר בימים הקרובים גם בגרסאות היציבות של כרום, עבור חלונות וגם עבור מחשבי המקינטוש (Macintosh), בגרסת Chromium for Mac. המועד לגבי גרסת הלינוקס (Linux) של הדפדפן טרם ידוע.

אירועים קרובים