בית המשפט: 12 התביעות נגד אפל בכל הנוגע ל-iPhone 3G יידונו במאוחד
השופטים קבעו, כי "כל הסוגיות העולות מהתביעות קשורות בביצועים שמפגינים המכשירים ברשת של AT&T" ● התובעים התלוננו על ניתוקי שיחות, תקלות ברשת וקצב תקשורת איטי בהרבה מהמובטח ● התביעות הוגשו במדינות שונות בארצות הברית, אולם יידונו בקליפורניה
הרכב של שבעה שופטים אמריקנים הורה לאחד את הדיון ב-12 תביעות שהגישו צרכנים נגד אפל בכל הנוגע למכשירי iPhone 3G שלה. התובעים התלוננו על ניתוקי שיחות, תקלות ברשת של AT&T וקצב תקשורת איטי בהרבה מהמובטח. השופטים נימקו את החלטתם בכך ש-"כל הסוגיות העולות מתריסר התביעות קשורות בביצועים שמפגינים מכשירי iPhone 3G ברשת הדור השלישי של AT&T".
חלק מהתביעות הוגשו שבועות ספורים לאחר השקת מכשירי iPhone 3G, בקיץ שעבר. אחת מהן הוגשה באוגוסט אשתקד על ידי ג'סיקה סמית', תושבת בירמינגהם, שטענה, כי סיסמת הפרסום של אפל – "קצב מהיר פי שניים, מחיר נמוך פי שניים" – הייתה מטעה. בכתב התביעה קראה סמית' למכשיר שבגינו תבעה "ה-iPhone 3G הפגום".
שבועיים לאחר מכן הגיש יולרדי טנסקו מניו ג'רזי תביעה, שבה האשים את אפל ו-AT&T בהונאה, עבירה על חוקי האחריות והפרת חוזה. לטענתו, ההבטחות של אפל ביחס למכשירי iPhone 3G היו כוזבות. בכתב התביעה הוא כתב, כי "אפל הונתה את הצרכנים ביודעין ובצורה בלתי הוגנת בכך שהציגה את מכשירי iPhone 3G כחדשים ומשופרים, והבטיחה – במפורש ובמובלע – שמדובר בטלפון סלולרי אמין ויעיל".
הן סמית' והן טנסקו ביקשו להעניק לתביעותיהם מעמד של תביעה ייצוגית – בשם מיליוני צרכנים שרכשו את מכשירי iPhone 3G בארצות הברית.
אפל עתרה לדחות חלק מהתביעות על הסף, בהן תביעתה של סמית', משום שזו לא אפשרה לאפל לתקן את המכשיר או להחזיר לה את הכסף. בית המשפט קיבל את הבקשה, אולם הפרקליטים של סמית' הגישו בינואר 2009 כתב תביעה מתוקן.
התביעות הוגשו בקליפורניה, פלורידה, ניו-ג'רזי, ניו-יורק וטקסס. הדיון המשותף בהן ייערך בבית המשפט בסן-פרנסיסקו.
תגובות
(0)