אלי פרנק: "קיראו עיתונים כלכליים ותתערו בשיחות עם חברי הנהלה – זה יציב אתכם כגורם עסקי רלוונטי"

"המנמ"ר צריך לנקוט בעוד מספר צעדים בוני אמון מול ההנהלה – ליזום התייעלות כל שנה, לפעול בשקיפות מלאה, לייצר Quick Wins, ולהציג חדשנות טכנולוגית שמיישמת חדשנות עסקית", אמר פרנק - לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק וכיום מנכ"ל FrankIT, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים

"קיראו כל יום עיתון כלכלי ותתערו בשיחות סמול טוק עם חברי ההנהלה בנושאי משק וכלכלה – זה יציב אתכם כגורם עסקי רלוונטי", כך אמר אלי פרנק, מבכירי אנשי IT בארץ, בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים. פרנק, בעבר סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק וכיום בעלים ומנכ"ל של FrankIT לייעוץ בתחומי ניהול IT, הסביר את חשיבות ניהול קשרי המנמ"ר וה-IT עם ההנהלה ויחידות החברה להבטחת הצלחה עסקית.

לדבריו, הדרך לממש את החיבור של המנמ"ר לעסקים היא לא רק לראות בזה כמשימה, כי כך לימדו אותו, אלא לנקוט בפעולות שיהפכו אותו לאיש עסקים מן השורה. לא לעשות את זה טכנית, אלא שזה יזרום אצלו באופן טבעי – באופן החשיבה, בשיקולים, בדיבור ובהצגת נושאים.

אלי הציע שלוש פעולות שיעזרו בכך. ראשית, "לנצל את הזמן של הפקקים בבוקר בדרך לעבודה, ולהגיד לעצמך כל הזמן 'אני איש עסקים, אני איש עסקים'". דבר שני, מעבר לקריאת העיתונים, יש "להתעמק בכתבות ובמאמרים, גם כאלה שלא נוגעים לעיסוק היומיומי"; ולהתערות, כאמור, בשיחות בנוגע למשק ולכלכלה עם חברי ההנהלה. כך, המנמ"ר יתפתח כגורם עסקי ויתקבל ככזה על ידי יתר מקבלי ההחלטות, אמר פרנק.

"עתה, כשהמנמ"ר מגיע לרמה כזו של גורם עסקי לכל דבר, הוא צריך ויכול להתחבר יותר טוב למנכ"ל וכל חברי ההנהלה. ככזה, יכול להבין נכון את הצרכים העסקיים, למקד את ההיצע המוגבל במתן מענה לאותם צרכים הכי חשובים עסקית בביקוש ושיש להם כדאיות כלכלית", קבע פרנק.

לתפישתו, "המנמ"ר צריך לנקוט בעוד מספר צעדים בוני אמון מול ההנהלה – ליזום התייעלות כל שנה, לפעול בשקיפות מלאה, לייצר Quick Wins, להציג חדשנות טכנולוגית שמיישמת חדשנות עסקית. צעדים אלו צריכים 'לרכב' על הצעד בונה האמון הבסיסי של יציבות מלאה וזמינות שוטפת של התשתיות והמערכות".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בחודש אוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים