למרות התחרות: הרווח הנקי של בזק קווי זינק ב-33.5%

התחרות בענף הטלפוניה הקווית אמנם הביאה לירידה של 3% בהכנסות בזק קווי ברבעון השני של השנה, אולם מדיניות נוקשה של הורדת ההוצאות גרמה לעלייה הדרסטית ברווח הנקי של החברה ● בזק קווי רשמה ברבעון ירידה במספר מנויי הטלפוניה הקווית לעומת עלייה במספר מנויי האינטרנט

הרווח הנקי של בזק קווי זינק ברבעון השני של השנה ב-33.5%, כתוצאה ממדיניות נוקשה של הורדת ההוצאות – כך עולה מהדו"חות שפרסמה החברה הבוקר (ב'). ההכנסות, לעומת זאת, קטנו ב-3.4%, בגלל התחרות בענף הטלפוניה הקווית.

על פי הדו"חות, החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 351 מיליון שקלים לעומת 263 מיליון ברבעון השני של 2012. ההכנסות הסתכמו ב-1.12 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.16 מיליארד. הסיבות העיקריות לירידה בסעיף זה הן קיטון של 12.1% בהכנסות החברה מטלפוניה, שחיקה בהכנסה לקו טלפון, ירידה במספר הקווים וקיטון בהכנסות מדמי קישוריות לרשתות הסלולר. למולן, ההכנסות משירותי אינטרנט צמחו ב-12.6% ועמדו על 321 מיליון שקלים אל מול 285 מיליון, מאחר שמספר לקוחות האינטרנט של החברה רשם גידול רבעוני של 17 אלף (בשנה האחרונה כולה הוא עלה ב-66 אלף) ומאחר שההכנסה הממוצעת למנוי ברבעון גדלה ב-6%. מקורו של הגידול הוא בשדרוג בקצבי הגלישה שמציעה בזק קווי. בסוף הרבעון עמד מספר מנויי האינטרנט של החברה על 1.2 מיליון.

יצוין, כי בזק קווי המשיכה במהלך הרבעון לשדרג את קצב הגלישה של לקוחות האינטרנט. במהלך הרבעון היא עשתה זאת לכמיליון לקוחות, מה שהביא את מהירות הגלישה הממוצעת לחצות את רף ה-15 מגה-ביט לשנייה. ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) עלתה בשני שקלים והסתכמה ב-85 שקלים.

לעומת זאת, מספר קווי הטלפון של בזק קווי ירד בהשוואה לרבעון הקודם ב-0.8% ל-2.22 מיליון. נתון זה משקף התמתנות בקצב הירידה במספר קווי הטלפון של החברה ביחס לרבעונים קודמים. ההכנסה החודשית הממוצעת לקו (ARPL) ירדה אף היא ועמדה בסוף הרבעון על 68 שקלים אל מול 69 שקלים בסוף הרבעון הקודם.

בסעיפים התפעוליים רשמה החברה ירידה בהוצאות לעומת עלייה ברווח. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות של החברה קטנו ב-17.1% ל-218 מיליון שקלים אל מול 263 מיליון והרווח התפעולי גדל ב-16.7% ל-510 מיליון שקלים לעומת 437 מיליון. ה-EBIDTA גדל ב-10.2% ל-678 מיליון שקלים לעומת 615 מיליון וה-EBIDTA  השולי הגיע ל-60.5% בהשוואה ל-53.0%.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק קווי, אמרה לאחר פרסום התוצאות כי "בזק הגיעה כבר לכ-200 אלף בתים עם תשתית הסיבים האופטיים שלה, במסגרת פרוייקט Fiber NGN. אנחנו פורסים את הרשת האופטית בקצב מואץ, כך שעד סוף השנה אנחנו צפויים להגיע ליותר מ-400 אלף בתים בכל רחבי ישראל. נמשיך להתמקד ולהשקיע בשדרוג התשתיות והרחבת מגוון שירותי התקשורת, לצד מהלכים טכנולוגיים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים