דל: הרווח הנקי צנח ברבעון השני ב-72%, ההכנסות פחתו ב-0.21%

האם מאבקי השליטה בחברה נותנים את אותותיהם ומשפיעים על הביצועים? ● ענקית המיחשוב סיימה את הרבעון השני של השנה הכספית 2014 עם הכנסות בסך 14.48 מיליארד דולרים ורווח נקי של 204 מיליון דולרים בלבד ● בריאן גלדן, מנהל הכספים הראשי של דל: "אנו חווים תקופה מאתגרת, אך למרות זאת ממשיכים להיות מחויבים לאסטרטגיה העסקית שבנינו וללקוחות דל"

ענקית המיחשוב דל (Dell), הנמצאת בעיצומו של מאבק שליטה חריף, פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של השנה הכספית 2014. ברבעון, שננעל ב-2 באוגוסט השנה, הציגה דל ירידה בהכנסות וגידול בהוצאות, מה שפגע קשות ברווחיות.

ברבעון המדווח פחתו הכנסותיה של דל ב-0.21% והסתכמו ב-14.48 מיליארד דולרים, לעומת 14.51 ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. הסיבה העיקרית לירידה בהכנסות היא גידול של 4.86% בהוצאות הכלליות ל-14.24 מיליארד דולרים, לעומת 13.58 מיליארד ברבעון השני של השנה הכספית 2013.

במהלך הרבעון חוותה החברה קיטון של כ-0.68% בהכנסות ממכירת מוצרים, שהסתכמו ב-11.33 מיליארד דולרים, לעומת 11.4 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. ההכנסות ממכירת שירותים, לעומת זאת, גדלו ב-3.51% ל-3.19 מיליארד דולרים, בהשוואה ל-3.08 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת.

אולם, כאמור, המכה הגדולה ביותר של דל ברבעון המדווח היתה דווקא ברווח הנקי, שפחת ב-72.13% ועמד על 204 מיליון דולרים, לעומת 732 מיליון ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. הרווח הנקי למניה מדולל ירד ב-71.43% והסתכם ב-0.12 דולרים, לעומת 0.42 ברבעון השני בשנה הכספית הקודמת.

ההוצאות הגולמיות ברבעון גדלו ב-4.23% ל-11.83 מיליארד דולרים, לעומת 11.35 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. הרווח הגולמי פחת ב-14.31% והסתכם ב-2.69 מיליארד דולרים, בהשוואה ל-3.14 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית 2013. הרווח הגולמי השולי עמד על 18.53%, לעומת 21.67% ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת.

בסעיפים התפעוליים רשמה דל גידול של 8.05% בהוצאות לכ-2.42 מיליארד דולרים, לעומת 2.24 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. הגידול הנ"ל הוביל לצניחה של 69.81% ברווח התפעולי הרבעוני, שהסתכם ב-272 מיליון דולרים, לעומת 901 מיליון ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת.

בריאן גלדן, מנהל הכספים הראשי של דל: "אנו חווים תקופה מאתגרת, אך למרות זאת ממשיכים להיות מחויבים לאסטרטגיה העסקית שבנינו וללקוחות דל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים