גרטנר: מספר הורדות האפליקציות יזנק ליותר מ-100 מיליארד ב-2013

הורדות האפליקציות וההכנסות מהן צפויות לגדול השנה פי 1.5 - כך עולה מתחזית של חברת המחקר ● עם זאת, הנתונים מראים שהמשתמשים לא אוהבים לשלם על אפליקציות - 91% מהן חינמיות ● מספר ההורדות הממוצע בחודש צפוי לקטון בשנים הקרובות

נתונים חדשים שפרסמה גרטנר (Gartner) מאששים את העובדה שאחד השימושים הנפוצים ביותר במכשירים ניידים הוא אפליקציות: החברה חוזה, כי מספר ההורדות של האפליקציות בחנויות השונות יגדל השנה פי 1.5 – ל-102 מיליארד לעומת 64 מיליארד אשתקד, מה שיעלה את ההכנסות מהן לכ-26.7 מיליארד דולרים בהשוואה לכ-18.6 מיליארד. עוד עולה מהתחזית, כי 90% מהרכישות בשנת 2017 יבוצעו מ-App Store של אפל (Apple) ומ-Google Play. באותה השנה יגיע מספר ההורדות הכללי של אפליקציות ל-139 מיליארד.

עם זאת, גרטנר חוזה, כי מספר ההורדות בחודש לכל מכשיר יקטן בשנים הקרובות. משתמש iOS צפוי להוריד השנה בחודש ממוצע 4.9 אפליקציות וב-2017 – רק 3.9 אפליקציות. מספר האפליקציות שיורידו משתמשי אנדרואיד (Android) בחודש צפוי לקטון מ-6.2 ב-2013 ל-5.8 ב-2017. על פי החברה, הירידה היא חלק מהמגמה להשתמש באותן אפליקציות שוב ושוב מאשר להוריד אפליקציות חדשות.

מגמה בולטת עליה מעידים הנתונים שפרסמה חברת המחקר מראים עד כמה מורידי האפליקציות לא אוהבים לשלם עליהן. בשנה שעברה עמד שיעור האפליקציות החינמיות שהורדו על 90%, השנה הוא צפוי להגיע ל-91% וב-2017 – ל-95%. כ-60% מהאפליקציות ב-App Store וכ-80% מאלה ב-Google Play ניתנות להורדה בחינם.

עוד עולה מהנתונים, כי שיעור ההכנסות של החנויות השונות ממכירות אפליקציות In-app צפוי לנסוק מ-11% השנה ל-50% ב-2017. על פי גרטנר, מדובר באתגר למפתחים. "המשתמשים לא נרתעים מהעובדה שהם שילמו עבור אפליקציה ומוכנים לשלם יותר אם הם נהנים מהחוויה. עם זאת, הם משלמים רק כשיש להם ניסיון טוב ועל המפתחים לעבוד קשה כדי להשיג את אהדת המשתמשים, באמצעות הביצועים של האפליקציה ועיצוב מרהיב שלה", אמר מנהל המחקר, בריאן בלאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים