רועי זוהר, נס: "ניצול נכון יותר של אנשי ה-IT הניב לנו חיסכון תפעולי של כ-20%"

"הגענו למצב בו כל ניהול עבודת ה-IT נעשה באופן אוטומטי: כל הנתונים מרוכזים במקום אחד, עם יותר שליטה, תהליכי זרימה אחודים וקיצור זמני פרויקטים", אמר זוהר – מנמ"ר נס טכנולוגיות ● לדבריו, "עשינו עוד קפיצת מדרגה ב-2012, כאשר ערכנו ארבעה פרויקטי שדרוג ענקיים למערכות הסאפ אצלנו, תוך קיצור משך השדרוג וחיסכון של 50% בעלות הפרויקטים"

רועי זוהר, מנהל ה-IT של סלקום. צילום: קובי קנטור

"בטרם הצענו את לשכת השירות שהקמנו ללקוחות הארגוניים שלנו, הפעלנו את השירות לטובתנו. בשנתיים האחרונות העבודה במתכונת זו הניבה למערך ה-IT שבראשותי קיצוץ של כ-20% בעלויות התפעול", כך אמר רועי זוהר, מנמ"ר נס טכנולוגיות.

זוהר דיבר הבוקר (ה') באירוע השקת מועדון C3 ME של אנשים ומחשבים, סאפ (SAP) ישראל ונס. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך על פני יומיים במלון כרמים בהרי ירושלים בהשתתפות כ-200 מנמ"רים בארגונים בינוניים.

גוף ה-IT העומד בראשו, אמר זוהר, מונה 150 עובדים, מתוכם 80 בישראל, כשרובם אנשי יישומים ומיעוטם אנשי תשתיות. "ב-2011 הגיעה הנהלת החברה להחלטה כי ניתן – וצריך – לעשות דברים אחרת, הן בשל הרצון להתייעל והן בשל הרצון לעבוד 'לפי הספר', ולהפעיל את מערך ה-IT בצורה נכונה יותר", אמר זוהר.

השלב הראשון, הסביר, "היה הקמה של 'לשכת שירות'. לאור הניסיון בתחזוקה, פיתוח מערכות סאפ לאורך שנים עבור לקוחותינו והבנה עמוקה של תהליכים אלו – הקמנו בנס לשכת שירות לטובת מתן שירותי תחזוקה, פיתוח ותמיכה עבור לקוחות סאפ. אנו היינו הלקוח הראשון של הלשכה. המודל של לשכת השירות החדש איפשר לנו ומאפשר לחברות וארגונים קטנים ובינוניים לקבל גמישות עסקית מירבית ושירות לכלל המודולים והתהליכים שהארגון משתמש בהם, תוך הגדרת רמת שירות (SLA)". לדבריו, "לשכת השירות מציעה פתרון לנושאים שונים, דוגמת תחזוקה, תקלות, חבילות עבודה לשינויים ותוספות וביצוע פרויקטים במחיר קבוע. המודל מאפשר חסכון משמעותי בעלויות תחזוקת המערכות, ובנוסף – מחויבות לרמת שירות ולמענה של תוספות בהתאם לצרכים המשתנים של הלקוח. כערך מוסף, אנו מעמידים לטובת לקוחות לשכת השירות שירותי מומחה רוחביים להתייעצות ולאסקלציה לפי צורכי הלקוח המשתנים".

לדבריו, "ארגוני ביניים, ונס ביניהם, יכולים לנצל באופן טוב יותר את אנשי ה-IT, כך שהעובדים יעבדו בחלקי משרה שונים אצל כמה לקוחות". לשכת השירות, ציין זוהר, פועלת בארבעה רבדים – תחזוקה, שו"שים (שינויים ושיפורים), שדרוגים ופרויקטים. "בנינו פלטפורמה לניהול IT שעונה על צורכי הארגון, מספקת גמישות ויכולת ניוד של עובדי ה-IT, קיצרנו את משך הזמן של פרויקטי ה-IT והפחתנו את התקציב".

בין השאר, אמר זוהר, הם הטמיעו שני כלים של סאפ: Solution Manager, המנהל את כל פס הייצור של ה-IT בסביבת הסאפ; ומעליו הוטמע כלי MS Project, לניהול תוכניות העבודה והמשאבים.

לאחר שבשנים 2011 ו-2012 הופחת תקציב ה-IT בכ-20% כל שנה בשל העבודה במודל החדש, אמר זוהר, "עשינו עוד קפיצת מדרגה ב-2012, כאשר ערכנו ארבעה פרויקטי שדרוג ענקיים למערכות הסאפ אצלנו, תוך קיצור משך השדרוג וחיסכון של 50% בעלות הפרויקטים".

"הגענו למצב בו כל ניהול עבודת ה-IT נעשה באופן אוטומטי: כל הנתונים מרוכזים במקום אחד, עם יותר שליטה, תהליכי זרימה אחודים וקיצור זמני פרויקטים", סיכם זוהר. "הרעיון בבסיס המודל החדש הוא ניצול וניהול יעיל יותר של עובדי ה-IT, העברת ידע, גיבוי כוח אדם ושילוב מומחים. זה התמהיל המיטבי לעבודה, והוא זה שיביא למימוש החזון לפיו המנמ"ר מסייע להיבטים העסקיים בארגונו. מנמ"ר שלא יעשה כך – לא יהיה".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובדת נס

    כיף לקרוא כתבה שמשקפת כל כך יפה את העשייה של ה IT בנס. זה בהחלט נראה הכיוון בעתיד. רועי אתה מוכשר ולידר אמיתי. תמשיך להצליח!

  2. שלי

    רועי זהר אחד המוכשרים בתעשייה! כל הכבוד!

  3. לירון

    פגשתי אותו. בחור מבריק. כל הכבוד.

  4. סיוון

    שאפו זוהר....זה מוכיח שחשיבה יצירתית וניהול נכון מוביל לתוצאות!!

אירועים קרובים