קארל אשנבך, נשיא VMware: "אנחנו מכים במתחרים שלנו, תמיד נקדים אותם"

"אנו מאוד אגרסיביים מול היריבים, עיננו תמיד פקוחה. המוטו שלנו הוא תמיד להיות לפני כולם", אומר הנשיא ומנהל התפעול הראשי של ענקית הווירטואליזציה בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "המעבדות שלנו בישראל הן מהגדולות מחוץ לגבולות ארה"ב. אתם הראשונים ליישם וירטואליזציה בקנה מידה רחב"

21/10/2013 16:20

קארל אשנבך, נשיא VMware ומנהל התפעול הראשי של חלוצת הווירטואלזיציה העולמית, אליה הצטרף בתחילת דרכה לפני כעשור לאחר שירותו כמנהל המכירות הראשי של Inktomi, פגש אותנו לראיון קצר לאחר מסיבת העיתונאים ביומו השני של כנס VMworld 2013 Europe שנערך בברצלונה.

מהו הסוד של VMware, המובילה בגדול את עולם הווירטואליזציה זה 15 שנה מעת היווסדה?
"הסיבה הראשונה היא הצטיינות בפיתוח מוצרים. אנו הבאנו לשוק מוצר מעולה וללא באגים, לאחר שעבדנו חמש שנים כדי לפתח אותו. ראינו שניהול שרתי חלונות מהווה בזבוז משאבים בארגון ותכננו ופיתחנו מוצר מעולה ושחררנו אותו לשוק ללא תקלות, שלא כמקובל בעולם החלונות. גם המתחרים חייבים להקדיש שנות פיתוח כדי להגיע אלינו ובינתיים אנו כבר בדור הבא של הפתרונות.

הסיבה השנייה ששומרת אותנו בצמרת היא החתירה שלנו לחדשות מתמדת ובכל תנאי. המוטו שלנו הוא תמיד להיות לפני כולם. והסיבה השלישית היא שלעולם איננו שוקטים על השמרים. אנו מאוד אגרסיביים מול התחרות. עיננו תמיד פקוחה אליהן. אנו מכבדים אותן ומכים בהן בעת ובעונה אחת. אנו תמיד נביא את החזון ומימושו לפני המתחרים. אנו מצטיינים בהבאת פתרון 'מזעזע' ו-'אינו מזעזע' גם יחד (disruptive non-disruptive). הכיצד? פשוט, הפתרון שלנו מזעזע את צורת ניהול ה-IT בחדשנות שהוא מביא, ואינו מזעזע את התפעול העסקי, שזו למעשה מטרת הארגונים – להמשיך ולצמוח בעסקים ולא לזעזע אותם בגלל זעזועים ב-IT".

"הפתרון שלנו מזעזע את צורת ניהול ה-IT בחדשנות שהוא מביא, ואינו מזעזע את התפעול העסקי". צילום: פלי הנמר

במליאות הפתיחה של הכנס, מנכ"ל החברה פט גלסינגר ואתה טענתם שפתרונות הווירטוראליזציה שלכם משנים את "חוק 30-70", לפיו החלק הקטן מתקציב ה-IT מופנה לפיתוח, בעוד שהרוב של ה-70% מושקע ולא מתוך בחירה בתחזוקה השוטפת. החוק הזה תקף לפחות כ-50 שנה מאז עידן המיינפריים, למרות כל הארכיטקטורות החדשות שצצו מאז, כמו שרת-לקוח ואינטרנט. איך אתם מאמינים שתצליחו לשנות את החוק לטובת השקעה גדולה יותר של הארגונים בפיתוח במקום בתחזוקה?
"קודם כל, אנו לא רק מאמינים, אלא גם מודדים. הנה, בסקר שערכנו בין לקוחותינו שהטמיעו וירטואליזציה רחבת היקף, הם עצמם מדווחים שתקציב הפיתוח שלהם מתקרב כבר ל-40% וככל שהווירטואליזציה תגבר הם יוכלו להשקיע יותר בפיתוח. מה שאנחנו מאמינים בו תואם לפתרונות החדשים שאנו מציעים של וירטואליזציה – של אחסון, רישות ושולחנות עבודה. כך, ארגונים שיגיעו למצב של מודל ה-'מובייל-ענן', בו מרכזי נתונים SDDC  (מוגדרי תוכנה) יספקו ITaaS ביישומים דרך הענן היישר למשתמשים שינפקו אותם לעצמם מספריות הארגון (כמו אפליקציות המובייל היום למשמש הפרטי) – ארגונים אלה יגיעו לחלוקה שווה של תקציבי הפיתוח והתחזוקה. וכאשר הארגונים יעברו לעננים היברידיים, הם ישפרו עוד יותר את היחס לטובת הפיתוח".

מה החזון שלך להתפתחות VMware?
"כל שיפור משמעותי בתעשייה ה-IT, ובוודאי מהפכה כמו הווירטואליזציה, צורך את הזמן שלו כדי שהארגונים יטמיעו את המערכות החדשות ויממשו אותן וייהנו מפירותיהן. למשל, קיצור הדרך מהרעיון החדשני למימושו ביצירת ערך עסקי, ובדרך להקטין את החיכוך המסורתי בין מנהלי ה-IT למנהלים העסקיים. אנו בתחילתו של שלב הווירטואליזציה המלאה של שרתים, אחסון, רישות ושולחנות עבודה וניהול SDDC והענן ההיברידי. אנו נמשיך לספק גרסאות חדשות ומעודכנות. זה שלב שלהערכתי יימשך עד חמש שנים מהיום ובו נעזור לארגונים במימוש החזון הנוכחי עד ליישום המלא של מודל ה-'מובייל-ענן'.

מה אתה יודע על ישראל והסניף שלכם בישראל?
"אני יודע שהשוק הישראלי ב-IT הוא גם מתקדם מאוד וגם חשוב. יש לנו בישראל כבר כ-200 איש שחלקם הגיעו מהרכישות שלנו (VMware רכשה את B-hive Networks בשנת 2008 תמורת כ-65 מיליון דולר, את Digital Fuel ב-2011 תמורת 85 מיליון דולר ואת Wanova בשנה שעברה בכ-100 מיליון דולר – פ"ה). המעבדות שלנו בישראל, בניהולו של חיליק פז, הן מהגדולות שיש לנו מחוץ לארה"ב עם כ-160 מהנדסי תוכנה ואנו צפויים לגייס נוספים. הצלחה שלכם בישראל, המשרתת היטב גם אותנו, היא הכישרון לחדשנות ולהצטיינות המביאים לפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים ויצירתיים – מה שמביא אליכם עוד משימות פיתוח. הארגונים בישראל מתקדמים אף הם ביישום חדשנות ואתם הראשונים ליישם וירטואליזציה בקנה מידה רחב (שמוליק ענתבי, מנהל אזור הים התיכון של VMware שהשתתף בראיון, טען ל-70% של וירטואליזציה בארגונים בישראל – פ"ה). אגב, המדינה המתקדמת בעולם היא אוסטרליה עם 80% וירטואליזציה".

קארל אשנבך (במרכז), נשיא ומנהל התפעול הראשי של VMware; שמוליק ענתבי (מימין), מנכ"ל אזור מזרח הים התיכון של VMware - ישראל, טורקיה, יוון וקפריסין; ורענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל

מה המסר שלך למנמ"רי הארגונים בישראל?
"אני מודה להם על שיתוף הפעולה איתנו ביישום וירטואליזציה מלאה בדרך לחזון ITaaS העובר דרך השלמת המעבר למרכז הנתונים החדיש SDDC. בלי הצלחה מעשית בארגונים המהווים את ההוכחה החיה לתמורה ROI של השקעה בפתרונות שלנו, לא השלמנו את מלאכתנו. ואני שמח מאוד שהמנמ"רים של הארגונים בישראל בוחרים בנו כשותפים שלהם לייעל ולקדם את העסקים שלהם, וכך אנו נמשיך לגדול ולהציע את פתרונות הדור הבא".

נשמח לארח אותך בכנס הבא של VM Forum בשנת 2014 לפגוש אישית את כל המנמ"רים.

"תודה. אכן מתאים לי לבקר אצלכם ולהתרשם מהארגונים המצטיינים שלכם, ללמוד להפריה ולתועלת הדדית".

קארל אנשבך, נשיא VMware, משיב על שאלות העיתונאים על הבמה. צילום: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים