HTC סוגרת פסי ייצור ומפחיתה את התפוקה במיליון מכשירים בחודש: "החברה חייבת לגייס מזומנים"

יצרנית הסלולר הטיוואנית רושמת הפסדים וקשיים כלכליים, על אף השקת מכשירי הדגל מדגמי One, ונאלצת לצמצם פעילות ● בחברה סירבו להתרגש מהדיווחים: "בדומה לכל היצרניות, אנו מבצעים פעילות של תכנון קיבולת ואופטימיזציה של פסי ייצור, מפעלים ומתקנים, בהתאם לתנאי השוק ולהערכות שלנו"

HTC, יצרנית הטלפונים החכמים מטאיוואן, עצרה את הייצור לפחות באחד מבין ארבעה פסי הייצור העיקריים שלה, שאחראי ל-20% מהתפוקה הכוללת שלה – והעבירה את הייצור למיקור חוץ. זאת, עקב הירידה במכירות והפגיעה בתזרים המזומנים של החברה. כך על פי ידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). כתב הסוכנות, שביקר במפעל של HTC השוכן במתקן ששימש בעבר כמשרדים הראשיים של החברה בטאיוואן, מדווח כי רציפי הטעינה היו סגורים ועל הדלת של המבואה היה תלוי השלט: "המבואה סגורה באופן זמני".

HTC השיקה השנה את הגרסה החדשה של מכשירי הדגל מדגמי One, אולם זו התקשתה להמריא בשוק הנשלט על ידי סמסונג (Samsung) ואפל (Apple). החברה דיווחה החודש על הפסד רבעוני ראשון ועל תזרים מזומנים שלילי של יותר מ-700 מיליון דולר.

בתחילה סירבו ב-HTC להודות בסגירה של פסי ייצור, אך לאחר שהוצגו לבן הו, מנהל השיווק הראשי של HTC, העדויות של כתב רויטרס שביקר במפעל הסגור, מסר האחרון כי "בדומה לכל יצרנית אחרת, אנו מבצעים פעילות של תכנון קיבולת ואופטימיזציה של פסי ייצור, מפעלים ומתקנים, בהתאם לתנאי השוק ולהערכות שלנו. כשהביקוש נמוך יותר, אנו מפעילים פחות מתקנים כדי לחסוך הוצאות. כשהביקוש גדול יותר אנו שבים ומפעילים את כל המתקנים".

עוד נמסר לפרסום כי החברה איחדה שני פסי ייצור, מהלך שמפחית את התפוקה בכמיליון יחידות בחודש. זאת מתוך תפוקה כוללת של 2.5 מיליון יחידות בטאיוואן וכ-4.5 מיליון בכלל המפעלים של החברה. פס הייצור בבניין H בטאיוואן אינו פועל לפחות מאז חודש אוגוסט, והייצור נמשך במפעל הסמוך, TY5.

מקור נוסף ציין כי גם העבודה במרבית פסי הייצור במפעל של HTC בשנגחאי שבסין, בתפוקה כוללת של כ-2 מיליון יחידות בחודש, הופסקה – והמפעל ממשיך לייצר רק מספר מצומצם של יחידות למכירה מקומית בסין.

ביצרנית הסלולר שוקלים למכור את פסי הייצור שנסגרו במדינת האם ובסין. "תזרים המזומנים של HTC אינו טוב. החברה חייבת לבצע מהלך מהיר כדי לגייס מזומנים", אמר אחד המקורות לרויטרס.

HTC

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בן אביעד

    מכשירים טובים, חבל שלא הולכים בארץ למרות שהיה לי כזה ועכשיו יש לי סאמסונג 4 והסאמסונג יותר טוב

אירועים קרובים