עוז גור, פלאפון: "בתוך שלוש שנים יצטרפו חצי מיליון לקוחות שלנו לעולם התשלומים בסלולר"

"הארנק האלקטרוני וטכנולוגיית ה-NFC נמצאים בנקודת פריצה ומהווים הזדמנות", אמר גור, מנהל אגף שיווק ומוצרים בחברה ● לדבריו, "תחום התשלומים הסלולריים טומן בחובו פוטנציאל עסקי והזדמנות לא רק לחברות הסלולר, אלא גם לבתי העסק, נקודות המכירה ומפעילי ומפתחי האפליקציות"

"עולם התשלומים בסלולר נמצא בנקודת פריצה. אנחנו רואים בכניסה לעולם זה הזדמנות וחוזים שבתוך שלוש שנים, חצי מיליון מהלקוחות שלנו יצטרפו אליו. כבר כיום רשומים לשירות אלפים מהם", כך אמר עוז גור, מנהל אגף שיווק ומוצרים בפלאפון.

גור דיבר בכנס mPay 2013, שנערך אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים והשתתפו בו מאות נציגים של חברות ישראליות ובינלאומיות. מנחי האירוע היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

הוא הביא בדבריו נתונים על עולם התשלומים בסלולר ברחבי העולם: "לפי חברת המחקר Berg insight, הצפי הוא שב-2017 יהיו כמיליארד מכשירים תומכי NFC וכ-45 מיליון מסופי NFC פעילים באירופה. כבר כיום קיימים עשרות מיזמים פעילים בתחום ברחבי העולם ורק השנה דיווחה ויזה (Visa) על גידול של 350% בכמות העסקות באמצעות הארנק הסלולרי באירופה לעומת השנה שעברה".

"תחום התשלומים הסלולריים טומן בחובו פוטנציאל עסקי והזדמנות לא רק לחברות הסלולר, שיכולות להגדיל באמצעותו את מאגר הלקוחות, אלא גם לבתי העסק ונקודות המכירה, שייהנו מגידול במכירות ומנאמנות גבוהה יותר של הלקוחות. מרוויחים נוספים מהתפתחות התחום הם מפעילי ומפתחי האפליקציות, שייכנסו לזירה חדשה שתיצור הזדמנויות חדשות. בסופו של דבר, המרוויחים הגדולים הם הצרכנים, שייהנו משירות חדשני שיספק להם את ההטבות האטרקטיביות ביותר, בהתאם למיקום ולהרגלי הקניה שלהם", אמר גור.

אלברט טוקר, נשיא MoneyPins. צילום: קובי קנטור"פלאפון הייתה הראשונה לזהות את הפוטנציאל בתחום התשלומים הסלולריים", טען. "כבר בחודש יולי הכרזנו על השקת הפעילות עם לאומי קארד וישראכרט, ולפני כחודשיים השקנו את שירות Fast Pay  בטכנולוגיית NFC". לדבריו, "הכניסה המוקדמת שלנו לשוק אפשרה לנו יתרון תחרותי בהיכרות עם התחום ובבניית בסיס מאגר לקוחות בו".

"הצרכנים רוצים את מה שיש להם בארנק – בדיגיטל"
אלברט טוקר
, נשיא MoneyPins, הציג בדבריו את הארנק הסלולרי של החברה. "הצרכנים רוצים לקבל את כל מה שיש להם בארנק הפיזי בצורה דיגיטלית. כשזה יקרה הם לא יצטרכו לשאת עוד כרטיסים, כי זה יהיה חסר משמעות. למה לאדם להסתובב עם כרטיסים כשהוא יכול לבצע תשלומים באמצעות הטלפון הנייד?"

הוא ציין כי בניגוד לחברות אחרות, אין ל-MoneyPins כרטיס חכם אלא שטרות אלקטרוניים. "חוויית התשלום לא נעימה ללקוח אם הוא לא יודע כמה הוא משלם. בכרטיסים חכמים אין את היכולת לבקרה הזאת". עוד אמר טוקר כי הארנק האלקטרוני של החברה עובד לא רק באמצעות מכשירים סלולריים אלא גם על מחשבים ניידים או נייחים.

"ה-NFC עדיין לא פרץ"
רונן אוסטרי
, מנכ"ל Moblicard, אמר כי "בכל שנה אנחנו שומעים שהשנה יפרוץ ה-NFC. הוא עדיין לא פרץ. הטכנולוגיה הזאת קיימת במספר שירותים בעולם, אבל די נמוך. עם זאת, הגענו לנקודת האל-חזור והטכנולוגיה הזאת תפרוץ בשנה-שנתיים הקרובות. ב-2010 היה סמארטפון אחד עם NFC, כיום יש הרבה וכל סמארטפון חדש יוצא עם NFC, חוץ מ-iPhone, אם כי אני מאמין שגם אפל (Apple) תתמוך ב-NFC בקרוב".

רונן אוסטרי, מנכ"ל Moblicard. צילום: קובי קנטור"אני שומע ש-NFC זה כרטיס אשראי ודבר שקל לעשותו", הוסיף. "זה לא נכון. זאת טכנולוגיה להעברת מידע, בדרך כלל מאובטחת, בין הטלפון הנייד לקורא או לטלפון נייד אחר. אין גוף אחד שתיקנן אותה אלא כמה גופים, שכל אחד מהם אחראי על פרוטוקולים שונים ושירותים שונים. בנוסף, כרטיס אשראי חכם הוא רק יישום אחד של טכנולוגיית NFC. יישומים נוספים הם כרטיסי כניסה לאירועים ומופעים, כרטיסי מועדון, כרטיסים לתחבורה ציבורית ועוד…".

לדברי אוסטרי, "לכל אחד מהשחקנים בשוק – ספקי השירותים, המפעילים הסלולריים, החברות שמפתחות את אפליקציות הארנק האלקטרוני והמשתמשים הסופיים – יש רצונות ואינטרסים שונים, שלפעמים הם מתנגשים. המטרה היא למצוא את המקשר ביניהם".

הוא דיבר גם על רמת האבטחה של המוצרים בעולם זה ואמר כי "לא כל אפליקציה צריכה את רמת האבטחה שחברות האשראי מבקשות. המגמה העיקרית היא להעביר את האבטחה בעולם זה למיחשוב ענן". לסיכום, ציין, "ה-NFC כאן כדי להישאר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים