המדען הראשי נפגש עם יועצת נשיא ארה"ב במטרה לקדם מיזמי סייבר

אבי חסון נועד עם פטרישיה פלקון, היועצת של ברק אובמה למדיניות מדע וטכנולוגיה, על מנת להאיץ שיתופי פעולה בין המדינות עם דגש ליוזמות מו"פ

הממשל האמריקני וממשלת ישראל בוחנים בימים אלה דרכים לרקום שיתופי פעולה נוספים בתחומי המדע והטכנולוגיה בין שתי המדינות, ברמה הפדרלית וברמת מדינות ארצות הברית. הנושא עמד במרכז הפגישה שהתקיימה הבוקר (ג') בין המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, לפטרישיה פלקון, היועצת של ברק אובמה למדיניות מדע וטכנולוגיה. במהלך הפגישה ניתן דגש מיוחד ליוזמות מו"פ בתחום ביטחון הסייבר.

ארצות הברית היא השותפה המרכזית של ישראל במו"פ תעשייתי ובתוכניות שונות של המדען הראשי. רק בשנה האחרונה נוספו מסגרות משותפות לישראל ולמדינות בתוך ארצות הברית, בהן מסצ'וסטס, ניו-יורק, מרילנד ופלורידה.

הקרן הגדולה ביותר לשיתוף פעולה בין המדינות היא בירד, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארצות הברית. מאז הקמתה, אישרה בירד את המספר הרב ביותר של פרויקטים ישראליים-אמריקניים – 850. ביוני השנה אושרו 14 פרויקטים בתחומים מגוונים, שסך ההשקעה בהם עומד על 11 מיליון דולר ותקציבם הכולל מסתכם ב-33 מיליון. הפרויקטים שאושרו משקפים את המגמה של קרן בירד לעודד שילוב של יותר עסקים קטנים ובינוניים אמריקניים בתוכנית.

חסון אמר כי "הממשל האמריקני מייחס לחדשנות ולמו"פ חשיבות אסטרטגית. הפגישה הנוכחית היא חלק מדיאלוג שוטף שמתקיים בין המדען הראשי ונציגיו לרשויות האמריקניות – הן ברמה הפדרלית והן בקשר הישיר אל מול המדינות. אחת המטרות שלנו היא לזהות הזדמנויות נוספות ליצירת שיתופי פעולה חדשים שיקדמו את התעשייה הישראלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים