רבעון של עליות לגוגל: ההכנסות והרווח הנקי גדלו ב-17%

ענקית הרשת סיימה את הרבעון האחרון של 2013 עם הכנסות של 17 מיליארד דולר ורווח נקי של 3.4 מיליארד ● בחישוב שנתי, ההכנסות זינקו ב-19% והרווח הנקי - ב-21%

גוגל (Google) מסיימת את הרבעון עם עליות של כ-17% בסעיפים העיקריים שלה – ההכנסות והרווח הנקי, כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה בסוף השבוע. בשנה כולה עלו שני הסעיפים הללו בשיעורים גבוהים מעט יותר.

ברבעון האחרון של השנה, הרווח הנקי של גוגל גדל ל-3.38 מיליארד דולר לעומת 2.89 מיליארד, הרווח הנקי למנייה עלה ב-14.17% ל-9.91 דולר בהשוואה ל-8.68 מיליארד וההכנסות עמדו על 16.86 מיליארד דולר מול 14.42 מיליארד. מחלוקת ההכנסות לפי סעיפים עולה כי החברה רשמה גידול של 21.71% בהכנסות ממכירת פרסום, ל-15.71 מיליארד דולר לעומת 12.91  מיליארד, ולעומת זאת צניחה של 31.54% בהכנסות ממכירת מוצרי חומרה, בעיקר מוצרים של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), שעל מכירתה ללנובו (Lenovo) פורסם בשבוע שעבר, ל-1.15 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.51 מיליארד.

ב-2013 כולה צמחו ההכנסות של גוגל ב-19.23% ל-59.83 מיליארד דולר מול 50.18 מיליארד והרווח הנקי זינק ב-20.73% ל-12.92 מיליארד דולר לעומת 10.74 מיליארד. הרווח התפעולי השנתי גדל ב-9.45% ועמד על 13.97 מיליארד דולר בהשוואה ל-12.78 מיליארד.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של החברה צמחו ב-19.72% ל-7.44 מיליארד דולר מול 6.21 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-55.88% לעומת 56.19%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-14.26% ל-5.5 מיליארד דולר בהשוואה ל-4.81 מיליארד והרווח גדל ב-15.56% ל-3.92 מיליארד דולר מול 3.39 מיליארד.

לארי פייג', מנכ"ל גוגל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היה לנו עוד רבעון נהדר של צמיחה. קידמנו שורה ארוכה של מוצרים ויעדים עסקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים