רבעון של עליות לגוגל: ההכנסות והרווח הנקי גדלו ב-17%
ענקית הרשת סיימה את הרבעון האחרון של 2013 עם הכנסות של 17 מיליארד דולר ורווח נקי של 3.4 מיליארד ● בחישוב שנתי, ההכנסות זינקו ב-19% והרווח הנקי - ב-21%
גוגל (Google) מסיימת את הרבעון עם עליות של כ-17% בסעיפים העיקריים שלה – ההכנסות והרווח הנקי, כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה בסוף השבוע. בשנה כולה עלו שני הסעיפים הללו בשיעורים גבוהים מעט יותר.
ברבעון האחרון של השנה, הרווח הנקי של גוגל גדל ל-3.38 מיליארד דולר לעומת 2.89 מיליארד, הרווח הנקי למנייה עלה ב-14.17% ל-9.91 דולר בהשוואה ל-8.68 מיליארד וההכנסות עמדו על 16.86 מיליארד דולר מול 14.42 מיליארד. מחלוקת ההכנסות לפי סעיפים עולה כי החברה רשמה גידול של 21.71% בהכנסות ממכירת פרסום, ל-15.71 מיליארד דולר לעומת 12.91 מיליארד, ולעומת זאת צניחה של 31.54% בהכנסות ממכירת מוצרי חומרה, בעיקר מוצרים של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), שעל מכירתה ללנובו (Lenovo) פורסם בשבוע שעבר, ל-1.15 מיליארד דולר בהשוואה ל-1.51 מיליארד.
ב-2013 כולה צמחו ההכנסות של גוגל ב-19.23% ל-59.83 מיליארד דולר מול 50.18 מיליארד והרווח הנקי זינק ב-20.73% ל-12.92 מיליארד דולר לעומת 10.74 מיליארד. הרווח התפעולי השנתי גדל ב-9.45% ועמד על 13.97 מיליארד דולר בהשוואה ל-12.78 מיליארד.
עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של החברה צמחו ב-19.72% ל-7.44 מיליארד דולר מול 6.21 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-55.88% לעומת 56.19%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-14.26% ל-5.5 מיליארד דולר בהשוואה ל-4.81 מיליארד והרווח גדל ב-15.56% ל-3.92 מיליארד דולר מול 3.39 מיליארד.
לארי פייג', מנכ"ל גוגל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היה לנו עוד רבעון נהדר של צמיחה. קידמנו שורה ארוכה של מוצרים ויעדים עסקיים".
תגובות
(0)