ספרינט-נקסטל תרכוש את מפעילת ה-MVNO וירג'ין מובייל תמורת 483 מיליון דולרים

העסקה צפויה להיחתם עד תחילת 2010, ו להרחיב את נתח השוק של ספרינט-נקסטל בקרב לקוחות ה-Pre-Paid בארצות הברית ● בתוך כך, חברת ABI טוענת שטרם הגיע הסוף של מודל ה-MVNO ● העסקה תבוצע על ידי רכישת מניות

ספרינט-נקסטל (Sprint-Nextel), חברת הסלולר השלישית בגודלה בארצות הברית, עתידה לרכוש בחודשים הקרובים את וירג'ין מובייל (Virgin Mobile), מפעילת ה-MVNO האמריקנית. רוב לקוחותיה של חברה זו הם לקוחות Pre-Paid – כאלה המשלמים תמורת שירותי הסלולר מראש. הרכישה מבוצעת בעסקת מניות, במחיר של 483 מיליון דולרים. העסקה, הצפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2009 או בתחילת 2010, עתידה להרחיב את נתח השוק של ספרינט-נקסטל בקרב לקוחות ה-Pre-Paid בארצות הברית.

שוק ה-Pre-Paid האמריקני צמח בתקופה האחרונה מאוד, בעקבות מעבר של לקוחות לתוכניות אלה מתוכניות הכוללות התחייבות. המניע לכך הוא המשבר הכלכלי, שגורם לצרכנים לדאוג שמא יפוטרו, הם או בני משפחותיהם, ממקום עבודתם.

ABI: מוקדם להספיד את ה-MVNO

בתוך כך, חברת ABI טוענת שטרם הגיע הסוף של מודל ה-MVNO, שעל פיו פועלת וירג'ין מובייל. לדבריה, מפעילות MVNO המתמקדות ביישומי קול בלבד עשויות להיעלם, אך אלה שתשכלנה לבסס את עסקיהן על דטה הן כבר סיפור אחר. כך, למשל, טענה ABI שסביר להניח שאמזון, שמשווקת את מוצרי הקינדל, תפתח מוצרים נוספים שיפעלו על רשתות סלולריות.

להערכת ABI, מפעילות MVNO נוספות יבססו את פעילותן על מוצרי אלקטרוניקה בידורית וישלבו שירותים שונים בתחום, בהם גלישה ממכשירי מוזיקה ניידים, ספרים אלקטרוניים למכשירים סלולריים או מכשירים למשחקי רשת בסלולר. בנוסף, שיתופי פעולה בין מפעילות WiMAX ורשתות סלולריות עם חברות כבלים, למשל, עלולות להניב להן גידול בהכנסות, בהנחה שכל אחת מהחברות הסלולריות תהיה מפעילת MVNO של האחרת. הסוד, לפי ABI, טמון במעבר מצמיחה משירותי קול לצמיחה משירותי דטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים