ביל טובר, EMC: "המנמ"ר צריך להיות קוסם, מנצח תזמורת ה-IT ומנהל המנהלים"

"לאף מנכ"ל לא אכפת אילו תשתיות יש בארגון. מה שמעניין אותם זה שהתשתיות של ה-IT יעבדו", אמר טובר, סגן יו"ר EMC העולמית

"המנמ"ר צריך להיות קוסם, כדי לעשות יותר IT בפחות תקציבים. עליו להיות מנהל בעל חזון, המתאם בין המנהלים תחתיו – מנהל התשתיות, מנהל התקשורת, מנהל האחסון ועוד. והכי חשוב שהוא יידע לנצח על תזמורת ה-IT, כך שתתחבר להיבטים העסקיים של הארגון", כך אמר וויליאם (ביל) טובר, סגן יו"ר EMC העולמית.

טובר, שהתראיין בלעדית לאנשים ומחשבים, ביקר בפעם הראשונה בישראל. במסגרת הביקור הוא נפגש עם מגוון לקוחות החברה בישראל, ביניהם אמדוקס (Amdocs), צה"ל ומשרד הביטחון. הוא מונה לתפקידו ב-2006, ומשמש למעשה כיד ימינו של ג'ו טוצי, מנכ"ל ויו"ר ענקית ניהול תשתיות המידע. במשך העשור שלפני – בין השנים 1996-2006, שימש סמנכ"ל הכספים בחברה, ובמסגרת זו היה אחראי גם על ה-IT וקשרי משקיעים.

אתגרי המנמ"ר, אמר טובר, "הם שלובים – לצמצם הוצאות ולספק יותר שירותים ויישומים. מהמפגשים הרבים שלי עם מנמ"רים בעולם, מדי שנה תקציביהם נשארים שטוחים, או מצטמצמים ב-10% ויש כאלה שנדרשים לקיצוץ של 20%". לכן, אמר טובר, "על המנמ"ר לראות כיצד הוא יכול לבנות את ארכיטקטורת ה-IT שלו מחדש: להיכנס למיחשוב ענן לסוגיו – פרטי, ציבורי או בן כלאיים, לפעול בעולם הנייד, ולהביא ערכים עסקיים חדשים מטיפול ב-Big Data".

"מעט מדי משאבים מופנים לפיתוח ולחדשנות"
מטרת המנמ"רים, אמר טובר, "היא לשנות את המצב הקיים כבר יותר מדי שנים ביותר מדי ארגונים, לפיה ההשקעה על תחזוקת ה-IT עומדת על 73%, ומעט מדי משאבים מופנים לפיתוח ולחדשנות. עליו לשאוף להגיע למצב שהחלוקה תהיה שונה, ותעמוד על 50-50. אנחנו ב-EMC הגענו למצב הזה. הצלחנו להביא לכך שפיתוח של יישום חדש אורך ימים ולא שבועות כבעבר".

על פי סגן יו"ר EMC, "המנמ"ר יכול להגדיל את שורת הרווח של ארגונו בכמה דרכים, שלוש מאד רלוונטיות עבורו. האחת, הכנסת הארגון לעולם הנייד, הן של העובדים מה שמגדיל את התפוקה, והן מול הלקוחות, מה שמגדיל את הנגישות אליהם. הכניסה לענן מורידה עלויות באופן דרמטי".

התחום השלישי, ציין, "הוא טיפול בנתונים רחבי היקף, Big Data. המדובר בתחום שעשוי להיות מנוע הכנסות מדהים. צריך 'לחלץ' את העובדים של ה-IT ש'תקועים' בדטה סנטר, ולראות כיצד ניתן לשלב אותם באופן מעמיק יותר בתהליכים העסקיים בארגון. בדרך זו, של טיפול ב-Big Data, ניתן ליצור תהליכים עסקיים חדשים, יתרון תחרותי, מודלים של מכירות, הגדלת הזדמנויות ופנייה לקהלים חדשים. פגשתי כמה רופאים העוסקים בניתוח מידע רפואי. הניתוחים האלה מסייעים בשני אופנים, גם מצמצמים את התמותה, או לכל הפחות משפראים את איכות חיי החולים, וגם מביאים לצמצום עלויות הטיפול הרופאים. המדובר בקרקע כמעט בתולה, יש עוד המון מה לעשות בתחום".

"גל חדש עומד לשטוף את האינטרנט"
"למה ג'נרל אלקטריק (General Electric) השקיעה לפני שנה 105 מיליון דולר בפיבוטל (Pivotal), המיזם המשותף ל-EMC ול-VMware?

כי אנשי החברה מבינים שגל חדש עומד לשטוף את רשת האינטרנט העולמית, תופעת M2M – המידע שיזרום ברשת יהיה תשדורות של מכונות למכונות, כשלכל מכונה כתובת IP משלה. זה האינטרנט של הדברים (The Internet Of Things), עם עשרות מיליארדי מכשירים מחוברים המשדרים ללא הפסקה. הם הבינו כי ניתוח של כל ה-Big Data הזה המגיע ממה שמכונה 'התיעוש של האינטרנט', יכול להניב תועלות עסקיות ללקוחות שלהם. אנו עוזרים להם לרדת לרמת הפרודות, ולהכניס תאגיד ענק לרמה גבוהה יותר של העידן הדיגיטלי. פגשתי את פרופ' אנדי מק'אפי, מ-MIT, שכתב את הספר 'עידן המכונות השני' The Second Machine Age. המהפכה של ה-Big Data תהיה שוות ערך – או גדולה יותר בהשפעתה, לדבריו, מזו של המהפכה התעשייתית מהמאות ה-18 וה-19. ראה, לפני עשור איש לא דמיין מכונית בלא נהג, והיום זו כבר מציאות. Big Data פה, והוא פה כדי להישאר. כעת נותר רק לשאול מהם היתרונות שמפיקים מהטיפול בו".

"הייתי סמנכ"ל כספים עשר שנים", אמר טובר, "לאף מנכ"ל לא אכפת אילו תשתיות יש בארגון – EMC או אחרות. מה שמעניין אותם זה שהתשתיות של ה-IT יעבדו, יפגינו ביצועים, יהיו אמינות ויספקו שרידות וזמינות גבוהה. כל עוד זה עובד – הכל טוב. המנמ"ר צריך להיות זה שלוקח את הנתונים והמידע, ומביא באמצעותם ערך עסקי לחברה. הוא צריך להיות יועץ עסקי ואסטרטגי למנכ"ל, לא לדבר טכנולוגיות".

לשאלת אנשים ומחשבים אודות המתחרות של EMC, וביניהן HP, נט-אפ (NetApp), יבמ (IBM), היטאצ'י (Hitachi), דל (Dell) ואחרות, ענה טובר כי "אין לזלזל באף חברה, גדולה כקטנה. אנו היחידים שגדלים בשתי קטגוריות – גם הטכנולוגיה שלנו מתקדמת וגם שווי השוק שלנו צומח. לצד המתחרות המסורתיות, יש ענקיות גדולות מאיתנו, כמו גוגל (Google) או אמזון (Amazon), וגם אותן אנו בוחנים בקפידה. אין לנו עניין שמישהו ישבש את הפעילות שלנו -לא מלמעלה ולא מהצד. אנו עם יד על הדופק. אסטרטגיית החדשנות שלנו היא דו-ראשית: בצד אחד אנו משקיעים 12% מהמחזור במו"פ, נתון השווה למיליארדי דולרים בשנה. בצד השני אנו בוחנים רכישות. כך, VMware רכשה את איירווטש (AirWatch),  הפועלת בעולם ניהול המכשירים הניידים (MDM, ר"ת Mobile Device Management) ואבטחתם – תמורת 1.54 מיליארד דולר.

"במאי 2012 רכשנו את הסטארט-אפ הישראלי XtremIO. הנרכשת מפתחת מערכות אחסון המבוססות על טכנולוגיית זיכרון פלאש. הפכנו את ישראל למעצמת פלאש עולמית. ביולי האחרון רכשנו את ScaleIO הישראלית. הטכנולוגיה של ScaleIO מבוססת תוכנה ומספקת שירותי אחסון שחוסכים בעלויות התפעול של האחסון. יש לנו יכולת לרכוש מוצרים חמים ואחרי הרכישה להופכם ללוהטים". EMC לא מסרה את פרטי הרכישות, אולם גורמים בשוק העריכו כי את XtremIO רכשה החברה תמורת 450 מיליון דולר, ואילו את ScaleIO תמורת סכום הנע בין 220 ל-270 מיליון דולר.

"נדרש שינוי תפיסתי באבטחה – הרעים כבר בפנים"
בעולם אבטחת המידע והסייבר, אמר טובר, "חל שינוי, ועל כלל בתעשייה, הספקיות והמנמ"רים – להפנים אותו. הרעים כבר בפנים. המאבק על שמירת המבצר מפני חדירה – הסתיים. כעת נותר לבדוק מי פועל מבפנים, האם יש לו הרשאה לפעול והאם הוא פועל כשורה".

"ישראל היא מקום חשוב עבורנו", אמר טובר, "יש פה הרבה חדשנות, הרבה פיתוח, הרבה ידע. אחת ממערכות האחסון הראשונות ששחררנו לשוק בשנות ה-90 התבססה על פיתוח ישראלי. יש סינרגיה בין התרבות התאגידית שלנו לרוח המנשבת בישראל. הסניף המקומי מציג ביצועי מכירות יפים, עם גידול דו-ספרתי, יש לנו אחיזה עמוקה בשוק, ונמשיך מגמה זו".

"פגשתי את אחד ממקימי מרכז ההשקעות סקולקובו, המצוי בפרברי מוסקבה, שמכונה עמק הסיליקון הרוסי", אמר, "הוא הסביר לי מדוע ההצלחה של המקום היא חלקית: כל הרוסים המוכשרים עזבו מזמן. הריכוזים הגבוהים בעולם של מפתחים ומתכנתים רוסים הם בישראל ובעמק הסיליקון".

"החיבור שיש בארץ בין גוף המו"פ לגוף המכירות", סיכם טובר, "הוא דוגמה נפלאה של הבאת תועלת לשני הצדדים. אנו משקיעים במרכז המצויינות בבאר שבע משאבים מרבים – ונמשיך לעשות זאת. יש פה אווירה של הזדמנויות – ואני בטוח שנממש אותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים