קמפוס "החללית" של אפל: יותר פארק משטח בנוי

המתחם העתידי של החברה ישתרע על פני 300 דונם, שיכללו 7,000 עצים, שבילי ריצה ורכיבה על אופניים, וגם בוסתן של עצי פרי בכיכר המרכזית

הקמפוס דמוי החללית של אפל (Apple), שמתוכנן להקמה ב-2016, קורם עור, גידים ותוכניות: על פי פרסומים, הוא עתיד להיראות כמו פארק ענק, שהשטחים הירוקים בו יהיו גדולים יותר מאלה הבנויים.

סטיב ג'ובס, המנכ"ל האגדי המנוח של החברה, ראה בדמיונו קמפוס הדומה לזה של אוניברסיטת סטנפורד, שיש בו שטחים גדולים מלאי פרחים, עצים ושבילי הליכה. ג'ובס החל את תכנון הקמפוס העתידי של אפל עוד ב-2011. הבניין יכלול ארבע קומות. המתחם ישתרע על שטח של כמעט 300 דונם ואמור להכיל 12 אלף עובדים בעתיד, לעומת 2,800 עובדים במטה כיום.

פירמת הארכיטקטורה פוסטר (Foster), יחד עם כמה שותפים, מובילה את פרויקט הענק. מייסד הפירמה, נורמן פוסטר, אמר כי "המבנה של אפל יהיה מצומצם יותר בהשוואה למה שהיה בעבר במקום". המשמעות היא שיהיו בו הרבה יותר שטחים פתוחים לצמחים ועצים. בעבר הכריזה אפל שהנוף יקיף 80% מהשטח, עם יותר מ-7,000 עצים.

"נקודת ההתייחסות של ג'ובס הייתה תמיד השטח הנרחב באוניברסיטת סטנפורד, שג'ובס הכיר מקרוב", סיפר פוסטר. "בנוסף, הוא העלה זיכרונות מתקופת היותו צעיר, כשקליפורניה הייתה 'אגן הפירות' של ארצות הברית והייתה עדיין בוסתן".

ג'ובס עצמו תיאר את המשרדים העתידיים כ-"ספינת חלל", כשאמר שהם ייראו כמו חללית שנוחתת. הבניין העגול ייראה כמו כיכר עירונית, של בניינים שמקיפים פארק. לדברי פוסטר, החברה ביצעה כמה תכנונים ניסיוניים כדי ליצור מבנה כזה.

"התכנונים הניסיוניים האלה הניבו בסוף צורה של בניין עגול, שיסגור על שטח פרטי במרכזו. מדובר בפארק שישחזר את הנוף המקורי של קליפורניה ובחלקו ידמה את בוסתני העבר. המכוניות יסולקו, האספלט יוחלף בצמחייה ושבילי ריצה ורכיבה על אופניים יחליפו את מגרשי החנייה", ציין פוסטר.

אין זה אומר שלא יהיו במתחם של אפל מכוניות – הן פשוט יוסתרו מן העין ו-"ייקברו" בחנייה תת קרקעית, לדברי פוסטר "בצורה כזו שכשתביט מהחלון שלך לא תראה שורות-שורות של מכוניות חונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים