ירידה דרמטית ברווח הנקי של אדובי: צלל ב-28% לפחות מ-50 מיליון דולר
הרווחיות של החברה ספגה ברבעון הראשון של השנה הכספית מכה, אולם ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי ועקפו במעט את תחזיות האנליסטים ● שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל החברה, אופטימי ומבטיח בתקופה הקרובה חידושים בתחום הענן
אדובי (Adobe) סיימה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2014 עם צניחה ברווח הנקי וירידה בהכנסות – כך על פי התוצאות שפרסמה החברה.
הנתונים מראים כי הרווח הנקי הרבעוני צלל ב-27.75% ל-47.05 מיליון דולר לעומת 65.12 מיליון ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2013. הרווח הנקי שלה למנייה צנח בתקופה זו בשיעור ניכר יותר – 30.77% – ל-0.09 דולר בהשוואה ל-0.13 דולר.
ההכנסות של החברה קטנו ב-0.77% למיליארד דולר מול 1.01 מיליארד. מדובר בתוצאה התואמת ואף עוקפת את תחזיות האנליסטים, שעמדו על בין 950 מיליון למיליארד דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים צנחו בכשליש ל-471.45 מיליון דולר לעומת 675.79 מיליון ברבעון הראשון של השנה הכספית 2013. ההכנסות ממכירת שירותים ירדו בשיעור מתון הרבה יותר – 3.44% – ועמדו על 105.1 מיליון דולר בהשוואה ל-107.82 מיליון. לעומתן, ההכנסות ממכירת מנויים זינקו ב-88.87% ל-423.56 מיליון דולר מול 224.27 מיליון.
עוד עולה מהתוצאות כי ההוצאות הגולמיות קטנו ברבעון ב-5.22% ל-148.51 מיליון דולר לעומת 156.68 מיליון, הרווח הגולמי עלה ב-0.05% ל-851.61 מיליון דולר בהשוואה ל-851.19 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-85.15% מול 84.45%. ההוצאות התפעוליות של החברה גדלו ב-2.64% ל-772.87 מיליון דולר לעומת 752.97 מיליון והרווח התפעולי צלל ב-19.83% ועמד על 78.75 מיליון דולר בהשוואה ל-98.22 מיליון.
שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל אדובי, העדיף לראות את חצי הכוס המלאה ואמר: "המומנטום החיובי ברבעון הראשון נובע מהפעילות שלנו בתחום הענן. בחודשים הקרובים נשיק מספר רב של חידושים בתחום".
תגובות
(0)