בגלל הניתוק מגוגל: ההכנסות של בבילון צנחו

החלטתה של גוגל לנתק את הקשר העסקי עם בבילון השפיעו לרעה על ההכנסות של החברה, שצללו ברבעון האחרון של השנה ב-54% ● לעומת זאת, הרווח הנקי רשם זינוק של 44% ● שנית פאר-צפוני, מנכ"לית בבילון, העריכה כי סיום השותפות עם ענקית החיפוש תשפיע על ההכנסות גם ברבעונים הבאים

תביעת ענק. בבילון

בבילון (Babylon) סיימה את השנה עם ירידה בולטת בהכנסות, הן ב-2013 כולה והן ברבעון האחרון שלה – כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה. אחת הסיבות לתוצאות העגומות היא ניתוק הקשר העסקי עם גוגל (Google), שהיווה מרכיב מרכזי בהכנסות של בבילון. כתוצאה מכך, החברה הקטינה את ההוצאות על רכישת משתמשים חדשים – מהלך שצפוי להביא לירידות בהכנסות גם ברבעונים הבאים.

על פי התוצאות, הכנסות החברה ב-2013 הסתכמו ב-591 מיליון שקלים לעומת 685 מיליון ב-2012 – ירידה של 13.66%. לעומת זאת, הרווח הנקי שלה זינק ב-43.94% ל-148.4 מיליון שקלים בהשוואה ל-103.1 מיליון. הרווח התפעולי של החברה צמח ב-40.8% ל-172.9 מיליון שקלים מול 122.8 מיליון.

ברבעון האחרון של השנה צנחו הכנסותיה של בבילון ב-53.99% ל-99 מיליון שקלים לעומת 214 מיליון ברבעון האחרון של 2012. הרווח הנקי, לעומת זאת, זינק ב-31.32% ל-45.7 מיליון שקלים בהשוואה ל-34.8 מיליון.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של בבילון צנחו ב-50% ל-1.4 מיליון שקלים מול 2.8 מיליון, הרווח הגולמי צלל ב-54.04% ל-97.2 מיליון שקלים לעומת 211.5 מיליון וההוצאות התפעוליות נחתכו ב-74.35% ל-44.4 מיליון שקלים בהשוואה ל-173.1. לעומתם, הרווח התפעולי זינק ב-31.5% ל-54.2 מיליון שקלים בהשוואה ל-41.2 מיליון.

שנית פאר-צפוני, מנכ"לית בבילון, אמרה כי "תוצאות הרבעון האחרון הושפעו מהותית מהירידה בהשקעה ברכישת משתמשים חדשים, כתוצאה משינויים עם שותפינו המרכזיים בתחום החיפוש. כעת אנחנו נמצאים בשלב של חידוש הדרגתי של ההשקעה בתחום זה, לצד פיתוח מנועי צמיחה נוספים". היא ציינה כי "האירועים שהתרחשו בתעשייה בכלל ובבבילון בפרט צפויים להשפיע באופן משמעותי על תוצאות החברה גם ברבעונים הקרובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים