מלם-תים ביצעה פרויקט לתכנון והקמת תשתיות IT בחברת נתיבי איילון; ההיקף: כמיליון שקלים
במסגרת הפרויקט הטמיעה מלם-תים בנתיבי איילון מערך שרתים וירטואליים, מערכת Cluster SQL 2008, מערך אחסון ואתר גיבוי מרוחק - כל זאת בסביבת הבק-אופיס של מיקרוסופט ● בני אתגר, מנמ"ר נתיבי איילון: "מציאות של תוכנות ישנות וחומרה לא מתאימה הגבירה את רצוננו לשדרג מערכות, כדי ליצור סביבה מודרנית ולהתאימה לפיתוחים העכשוויים"
מלם-תים סיימה לבצע פרויקט רחב היקף בנתיבי איילון, הכולל תכנון, אפיון והקמת תשתיות ה-IT והתקשורת וכן מתן שירות תחזוקה שנתית. במסגרת הפרויקט הטמיעה מלם-תים בנתיבי איילון מערך שרתים וירטואליים, מערכת Cluster SQL 2008, מערך אחסון ואתר גיבוי מרוחק וכל זאת בסביבת הבק-אופיס של מיקרוסופט. היקף הפרויקט כולו נאמד בלמעלה ממיליון שקלים.
במסגרת הפרויקט, הטמיעה מלם-תים בנתיבי איילון פתרון וירטואליזציה עבור כלל מערך המחשוב של נתיבי איילון, שהורכב מ-3 שלבים: בשלב הראשון הוקם מערך וירטואליזציה 32 ביט, שהחליף את מערכת מיקרוסופט R2 של virtual server הוותיקה בנתיבי איילון. 10 שרתים עברו מהחומרה הישנה לוירטואליזציה ויצרו 2 שרתי cluster – וירטואלי ופיזי. בשלב השני נעשה מעבר ל-64 ביט ובשלב האחרון והסופי הוטמע פתרון ה-Hyper V של מיקרוסופט, שאמור לנצל את יכולות החומרה והמערכת ולאפשר ליצור אפליקציות של 7X24.
המערכת החדשה כוללת cluster של 3 שרתים, המתפעלים שרתי זמינות גבוהה לתחזוק ניהול ובקרת הכביש וכן את מערך אחסון הנתונים המרכזי, המנהל את כלל שירותי ההמשכיות העסקית של נתיבי איילון.
בנוסף, הטמיעה קבוצת שירותי מומחה של מלם-תים מערך אחסון מרכזי ו-DRP של נט-אפ (NetApp) בנתיבי איילון. מערך האחסון מורכב משרת FAS3070 בעל נפח של 12 טרה-בייט ואפשרות גדילה ל-70 טרה-בייט והוא החליף את מערך האחסון הישן, דגם FAS270, בעל נפח של 5 טרה-בייט. במקביל הוקם אתר DRP חדש ביפו, שמחליף את אתר הגיבוי המקומי, שהוקם בעבר על-ידי מלם-תים והושתת על ספריית קלטות. המערכת הישנה הועברה לאתר הגיבוי לצורך המשכיות עסקית.
חלק נוסף של הפרויקט כלל הטמעת שרת Cluster SQL 2008. המערכת נועדה לנהל אפליקציות קריטיות, ביניהן בקרת התנועה, מערך האחסון המרכזי ומערכת ניהול פנימית של כלל תקלות המיחשוב. השרת החדש עושה רפליקציית נתונים לשרת הישן, SQL 2005, דבר שאמור לאפשר שכפול נתונים להמשכיות עסקית ולעבודה שוטפת. התשתית אמורה לשרת את מערך ה-BI, הקם בנתיבי איילון ואינו מתמקד רק בביצועים עסקיים, אלא מאפשר לנתח התנהגות נהגים בכביש, התנהגות הכביש בהתאם לאירועים המתרחשים בו ועוד.
לדברי בני אתגר, מנמ"ר נתיבי איילון, "מציאות של תוכנות ישנות וחומרה לא מתאימה הגבירה את רצוננו לשדרג מערכות כדי ליצור סביבה מודרנית ולהתאימה לפיתוחים העכשוויים. לאחר תהליך אפיון וניתוח מעמיק הצלחנו להתאים את המערכת לדרישותינו הייחודיות ולהפוך אותה למערכת דינמית ללא צורך בתחזוקה וניהול מיוחדים".
אורי אביטל, מנהל קבוצת שירותי מומחה במלם-תים, אמר, כי "אחד האתגרים בפרויקט היה העובדה, שנתיבי איילון היו הראשונים להטמיע רבים מפתרונות אלו, ולכן התמודדנו עם כל הקשיים הכרוכים בהטמעת מוצר חדש בשוק. פתרון הוירטואליזציה, למשל, נבנה מאפס ועבדנו עליו יחד עם אנשי נתיבי איילון ימים כלילות כדי למנוע הפרעה לעבודה השוטפת בנתיבי איילון".
תגובות
(0)