סלקום: הרווח הנקי קפץ ב-70%; ההכנסות ירדו ב-10%
החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 114 מיליון שקלים והכנסות בסך 1.1 מיליארד ● מספר המנויים של החברה קטן ב-43 אלף ושיעור הנטישה שלה גדל ● החברה החליטה לא לחלק דיבידנד
הרווח הנקי של סלקום זינק ברבעון הראשון של 2014 בכ-70% ועמד על 114 מיליון שקלים לעומת 67 מיליון ברבעון המקביל אשתקד – כך עולה מהתוצאות שפרסמה היום (ד') החברה. ההכנסות וההוצאות שלה ירדו, אם כי בשיעורים נמוכים יותר.
על פי הדו"חות, הוצאות החברה קטנו רבעונית ב-15.55% ל-945 מיליון שקלים בהשוואה ל-1.12 מיליארד וההכנסות ירדו ב-10.18% ל-1.13 מיליארד שקלים מול 1.26 מיליארד.
מחלוקת ההכנסות לסעיפים עולה כי מכירות השירותים של החברה ירדו ב-5.9% ל-927 מיליון שקלים לעומת 985 מיליון ומכירות הציוד צנחו ב-25.6% ל-203 מיליון שקלים בהשוואה ל-273 מיליון. תרומתה של נטוויז'ן להכנסות סלקום ירדה ב-12.3% ל-214 מיליון שקלים מול 244 מיליון.
הירידה בהכנסות משירותים נבעה בעיקרה מהשחיקה המתמשכת במחירי הסלולר, וגם מהירידות בהכנסות משירותי אינטרנט, משיחות בינלאומיות ומשירותי אחריות מורחבת. הירידות קוזזו בחלקן על ידי עלייה בהכנסות משירותי אירוח מפעילים על גבי רשת התקשורת של החברה. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מצניחה של כ-28% בכמות מכשירי הסלולר והטאבלטים שמכרה החברה במהלך הרבעון.
הדו"חות של סלקום מעלים עוד כי במהלך הרבעון צללו ההוצאות הגולמיות ב-15.31% ל-664 מיליון שקלים מול 784 מיליון, הרווח הגולמי פחת ב-1.69% ל-664 מיליון שקלים לעומת 784 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 41.24% לעומת 37.68%. ההוצאות התפעוליות צנחו ב-16.12% ל-335 מיליון שקלים בהשוואה ל-281 מיליון והרווח התפעולי זינק ב-33.1% ועמד על 185 מיליון שקלים מול 139 מיליון.
סלקום רשמה ברבעון ירידה של 43 אלף במספר מנויי הסלולר שלה (כולם Pre Paid) ל-3.049 מיליון. שיעור הנטישה עלה מ-9.4% ברבעון הראשון של 2013 ל-11.1% בתקופה המדווחת, בעיקר עקב התחרות.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, כינה את התוצאות "חזקות" ואמר שהן "תוצאה ישירה של האסטרטגיה שלנו בביסוס מעמדנו, תוך מיקוד ברווחיות ובהרחבת סל המוצרים ללקוח. אנחנו צופים ששחיקת המחירים והתחרות הגבוהה יימשכו ברבעונים הבאים, בעוד יכולת החברה להמשיך ולהתייעל כדי לפצות על הירידה בהכנסותיה תקטן".
הוא ציין כי "דירקטוריון סלקום החליט לא לחלק דיבידנד בגין הרבעון הראשון של 2014, לאור המשך התחרות המוגברת בשוק והשפעתה השלילית על הכנסות החברה ועל מנת להמשיך ולחזק את המאזן. הדירקטוריון יחזור ויבחן את החלטתו בהתאם להתפתחות תנאי השוק ובהתחשב בצרכי החברה".
תגובות
(0)