אחרי שלוש שנים: אפל חזרה להוביל את שוק הסמארטפונים בישראל

החברה עקפה ברבעון הראשון את סמסונג ואוחזת בשליש מהשוק, לעומת 30% למתחרה מדרום קוריאה - כך על פי IDC ● בסמסונג מפקפקים במספרים של חברת המחקר וטוענים שלפי המספרים שלהם, הם ממשיכים להוביל

הדו"ח של IDC לגבי מכירות הטלפונים החכמים בישראל ברבעון הראשון של 2014 הפתיע רבים. מעבר לכך שהגידול במכירות, במונחים של שנה לשנה, עמד על 28%, עם 650 אלף יחידות לעומת 506 אלף ברבעון המקביל ב-2013, הוא מראה שאפל (Apple) חזרה להוביל את השוק במונחים רבעוניים, לאחר שעקפה את סמסונג (Samsung). היה זה אחרי שלוש שנים בהן שלטה החברה הדרום קוריאנית בשוק. אלא שבסמסונג מפקפקים בנתונים של IDC.

לפי הדו"ח, במהלך הרבעון הראשון של השנה נמכרו בישראל 214 אלף מכשירי iPhone – זינוק של 54% מול 139 אלף יחידות ברבעון המקביל ב-2013, שהקנה לאפל נתח של שליש מהשוק. גם המכירות של סמסונג עלו, מ-189 אלף ל-196 אלף יחידות. מדובר בגידול של 3.7%, שהביא אותה לנתח שוק של 30% בלבד – הנמוך ביותר בארבע השנים האחרונות.

LG זינקה למקום השלישי בזכות מכירת 65 אלף מכשירים – עלייה עצומה, של 150%, שהעמידה אותה על נתח של 10%. סוני (Sony) נשארה במקום הרביעי על אף שעלתה מ-35 אלף ל-51 אלף מכשירים שנמכרו והגדילה את נתח השוק שלה מ-6% ל-7.8%.

לעומת זאת, נוקיה (Nokia) ממשיכה לאבד גובה: החברה ירדה מ-42 אלף ל-30 אלף יחידות ומהמקום השלישי לחמישי. גם המכירות של אלקטל (Alcatel) רשמו ירידה בולטת: למעשה, הן נחתכו כמעט בחצי – מ-26 אלף ל-14 אלף יחידות. נתח השוק של וואווי (Huawei) בעולם עומד על 4.9%, אולם בישראל הוא מגיע רק לכ-1.2%. ברבעון המדווח מכרה החברה הסינית בארץ רק 8,000 מכשירים.

לטענת אנשי סמסונג, הנתונים האמיתיים שונים מאלה שהציגה IDC. "המספרים של IDC רחוקים מאוד מהמציאות", אמר קובי כליף, מנכ"ל חטיבת המובייל בסמסונג ישראל. "היא צריכה לבדוק את עצמה היטב, כי הדו"ח הזה מוכיח שאנשי החברה כלל לא מכירים את השוק הישראלי".

לדבריו, "תמונת המצב האמיתית היא שסמסונג היא היצרן המוביל במכירות בישראל, באופן מובהק. אנחנו מקבלים נתונים שוטפים על סמך מכירות סופיות ולפיהם אנחנו יודעים היטב מהו המצב האמיתי של השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים