זיו מנדל, ג'ון ברייס: "הלקוח הוא זה שמביא את החדשנות לארגון"

"בעבר הארגון הוא זה שיצר את החדשנות ללקוחות, כיום המצב הפוך", אמר מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ● הוא התייחס לשינויים שעובר עולם המיחשוב הארגוני וציין כי "בעתיד הלא רחוק, ארגונים יורידו את השירותים שהלקוח יצטרך מחנות אפליקציות בענן"

"אם בעבר הארגון היה הגורם שמייצר את החדשנות לעובדים וללקוחות, הרי שכיום, בעידן הערוצים הפתוחים, הדבר הפוך: הלקוח הוא זה שמייצר את החדשנות והמנמ"רים צריכים להיכנס להתאים את עצמם אליו", כך אמר זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה.

מנדל הנחה את מליאת האחר הצהריים של כנס מנתחי המערכות, שנערך לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

בדבריו התייחס מנדל לשינויים שעובר עולם המיחשוב הארגוני בעידן של הרשתות החברתיות, ערוצי התקשורת הפתוחים והמובייל. "ברור לחלוטין שבעתיד הלא רחוק תקום חנות אפליקציות ארגוניות בתצורת ענן, שממנה יורידו הארגונים את השירותים שהלקוח יצטרך", אמר. הוא הוסיף כי "בעולם החדש, הקשר עם הלקוחות חייב לכלול פלטפורמות כמו ווטסאפ (WhatsApp), רשתות חברתיות ויו-טיוב (Youtube). צריכים להסתכל מה קורה מחוץ לארגון וליישם את זה בתוכו".

הוא ציין כי נושא חוויית הלקוח ילך ויתפוס תאוצה בשנים הבאות, במשמעויות הרבה יותר חזקות ממה שמקובל כיום. "בדרך כלל, כשמדברים על חוויית לקוח מתכוונים לשירות טוב", אמר. "גם כשמקבלים שירות טוב, לרוב אין חוויית שימוש נכונה וטובה. המטרה היא שיהיה ללקוח כיף להשתמש במערכות שמפתח הארגון, ממש כמו שילדים חווים חוויות בלונה פארק. איכות הכלי חשובה לדור הנוכחי, אבל האמונה שלהם ביכולת של הכלי לתת להם את הפתרון המיידי היא הרבה יותר דומיננטית. הם רוצים הכול באופן מיידי".

בהמשך דיבר ד"ר רועי צזנה, חוקר חיזוי טכנולוגי וחברתי, שסקר את הטכנולוגיות והמהפכות שלדבריו ישנו את חיינו. "ההיסטוריה מבוססת על גלים ומהפכות שמשנות אותה בכל פעם מחדש", אמר. "ראשונה הייתה המהפכה החקלאית. אחריה באו המהפכה התעשייתית ומהפכת הידע והמידע, האינטרנט והמחשבים, שהתאפיינה בכוח עיבוד קטן אבל עם מחשבים ענקיים. כיום אנחנו חיים בעידן המזעור, כאשר המעבדים מכפילים את היכולת שלהם פי שניים בעוד שהרכיבים נעשים קטנים יותר. השינוי הבולט הוא שהקפיצות הטכנולוגיות נעשות קצרות ומהירות ביותר".

לדבריו, "בעידן הבא, מחשבים בעלי עוצמת חישוב גדולה, כמו הווטסון (Watson) של יבמ (IBM), יוכלו לקרוא כמויות עצומות של מידע בלתי מובנה ולהפוך אותו לתשובה לכל שאילתא שנרצה בכל תחום, במהירות ובדייקנות ששום מוח אדם לא יכול להגיע אליהן. המשמעות היא שבעתיד ניתן יהיה לרכז את כל הידע של כלל העובדים הרלוונטיים במחשבים גדולים והם עשויים יום אחד להחליף אותם". ד"ר צזנה ציין ש-"זו לא המצאה, זה קורה כבר כיום בתחומים רבים, כמו הרפואה, ואין ספק שמתעוררות סביב זה שאלות אתיות, מקצועיות ואנושיות".

בחלק האחרון של המליאה הוענקו פרסי הלשכה, ביניהם פרס המנמ"ר המצטיין ליאיר פראנק, מנמ"ר משרד המשפטים, וכן לשני פרויקטים של סטודנטים וחוקרים באקדמיה. כמו כן הוענקו פרסים לחברת החשמל ולמשרד התחבורה ואותות הוקרה לוותיקי קהיליית המודיעין, ביניהם פיני גרינפלד, שהיה מנמ"ר המוסד, ואסתר לבנון, שהקימה את אגף ה-IT בשב"כ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים