ניק ווטסון, HP: "המנמ"רים במצב בלתי אפשרי – ואפשר לשנות אותו"

"מערכות ה-IT מסובכות, עם תחזוק קשה שעולה הרבה, והדרישות מצד הלקוחות הולכות וגדלות, אולם ניתן לפתור את המצב על ידי פישוט התשתיות, סטנדרטיזציה שלהן וניהול אוטומטי שיביא לתזמור טוב יותר", אמר ווטסון, סגן נשיא HP לתקשורת לאזור EMEA

"המנמ"רים, ומנהלי התשתיות בתוכם, נמצאים במצב קשה עד בלתי אפשרי. מצד אחד, מערכות ה-IT מסובכות, קשות לתחזוק ועלות התחזוק שלהן הולכת וגדלה, ומצד שני, הדרישות שמגיעות אליהם מצד הלקוחות הפנימיים והחיצוניים הולכות וגדלות. אפשר לשנות את המצב הזה. הדרך לשינוי עוברת בשלוש תחנות: פישוט התשתיות, סטנדרטיזציה שלהן וניהול אוטומטי שיביא לתזמור טוב יותר", כך אמר ניק ווטסון, סגן נשיא HP לתקשורת לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

ווטסון התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס שערך אתמול (ג') בתיאטרון הבימה בתל אביב אגף התקשורת של הסניף הישראלי של ענקית ה-IT. לדבריו, "הגידול בדרישות מגיע בגלל הגידול ביישומים. אלה משרתים את משתמשי הארגון, למשל מודולים של ERP או מערכת CRM, ולא פחות חשוב – את היישומים של לקוחות הארגון. שני סוגי הלקוחות דורשים לקבל את היישומים בכל עת ובכל מקום. הצורך בקבלתם בעולם הנייד דורש שיהיו בדטה סנטר תשתיות יציבות, מנוהלות היטב, עם מרב המיכון והפשטות". לדבריו, "בעבר, רשתות התקשורת בדטה סנטרים היו איטיות, אלא שעולם התקשורת התקדם והיכולת שלו לספק ללקוחות יכולת לקבל את היישומים בכל עת ובכל מקום נעשתה גבוהה בהרבה".

על פי ווטסון, "במחצית העשור הקודם החלו ארגונים בווירטואליזציה של השרתים. כיום אין מנמ"ר שלא חושב על סביבת שרתים לא וירטואלית, בחלקה או ברובה. עולם המיחשוב מצוי בעיצומם של שני מהלכים: וירטואליזציה של האחסון ו-וירטואליזציה של השרתים. המהלכים האלה יביאו לשינוי המצב הקיים במערכי ה-IT בארגונים רבים, בהם התצורה, העיצוב והתפעול של רשתות התקשורת נעשית בצורה ידנית. במקום זה, כבר כיום ארגונים ממכנים את הרשתות והמגנה הזו תימשך. רק כך ניתן יהיה להגיע למצב של אספקת השירותים והיישומים עם הקצאות ו-'עטיפה' בדמות אבטחת מידע של הרשת".

הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) לפיו "על מנת שהמנמ"ר יוכל לענות לצרכים העסקיים של הארגון עליו לפעול למימוש גישת ה-SDN (רישות מוגדר תוכנה), וזה המקום בו HP נמצאת כיום". ווטסון ציין ש-"כחלק מהמענה של החברה לתפיסת ה-SDDC, דטה סנטר מוגדר תוכנה, פיתחנו יכולות SDN. התחלנו ברמה של התשתית: כל ציוד תקשורת שמפותח על ידי HP מבוסס פרוטוקול פתוח, שמשמש כמתווך בינו לבין מערכות הבקרה שלנו. עליו פיתחנו API, ממשק תוכנה שמאפשר ליצרנים שונים של אפליקציות להתממשק אל אותו בקר ולבקש שירותים מהרשת. יש לנו 50 מתגים, כ-10 נתבים וכ-25 מיליון פורטים הפזורים בעולם ותומכים ב-SDN, וכן קונטרולר שמתווך בין שכבת המוצרים לשכבת האפליקציה, בכלל זה אפליקציות פרי פיתוח שלנו".

ווטסון סיכם באמרו כי "בעתיד נראה בארגונים מערכי מיחשוב מאוחדים – של אחסון, תשתיות, תקשורת ואבטחת מידע. הכול יהיה מנוהל בצורה אוטומטית מנקודה אחת, עם איזון ביצועים והקצאות, לצד וירטואליזציה ברמת הרישות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים