הונאת ענק בארה"ב: שלושה האקרים נאשמים בגניבה של יותר מ-130 מיליון נתונים מכרטיסי אשראי

לפי כתב האישום, השלושה פרצו למערכי ה-IT של חברות אשראי בין השנים 2006 ל-2008 ● התביעה טוענת, כי ההאקרים ביצעו בדיקות חדירה לאתרים של החברות, על מנת לראות בעזרת אילו מהם ניתן להגיע לבסיסי הנתונים של אותן חברות ● לאחר שפרצו, העבירו החשודים את הנתונים לגורמים פליליים, שביצעו רכישות ברשתות קמעונאות עם הנתונים הגנובים ● אם יורשעו, צפוי להם עונש של עד 35 שנות מאסר

שלושה האקרים אמריקנים הואשמו בגניבת נתונים מיותר מ-130 מיליון כרטיסי אשראי מחברות שונות ובמכירתם לגורמים פליליים. לפי משרד המשפטים האמריקני, מדובר, ככל הנראה, בגניבת הזהויות הגדולה בתולדות המדינה. לא נמסר מהו הנזק הכספי שנגרם לחברות הנפרצות.

לפי כתב האישום, אלברט גונזאלס, תושב ארצות הברית, ושני האקרים רוסיים שזהותם לא פורסמה, ביצעו שורה של פריצות למערכי IT של חברות לסליקת תשלומי אשראי בין השנים 2006 ל-2008. הם אף העבירו את הנתונים לגורמים פליליים, שביצעו רכישות ברשתות קמעונאות עם הנתונים הגנובים. בין החברות שנפגעו היו הארטלנד (Heartland) ורשתות קמעונאות שונות, בהן Seven-Eleven והנפורד ברדר'ס (Hanford Brothers).

עוד נטען בכתב האישום, כי הפורצים "סימנו לעצמם מחשבים של תאגידים גדולים כיעדים. הם עשו זאת על ידי סקירה מדוקדקת של חברות מרשימת 500 הגדולות של פורצ'ן, וכן חברות נוספות שיש להן אתרים ברשת. לאחר מכן הם ביצעו בדיקות חדירה, על מנת לראות לאילו מהאתרים ניתן לחדור בקלות, ומשם ניתן להגיע לבסיסי הנתונים של אותן חברות". עוד צוין, כי הנאשמים השתמשו בשלל טכניקות וטכנולוגיות לביצוע החדירות.

אם גונזאלס ושותפיו לפשע הנטען יורשעו, צפויים להם עונשי מאסר של עד 35 שנים, כמו גם קנס כספי גדול.

גונזאלס נעצר בשנה שעברה, עם עשרה האקרים נוספים, בחשד לפריצה למערכת תשלומים ממוחשבת של מסעדה. אז נטען, כי הם גנבו נתונים של כרטיסי אשראי מ-41 מיליון מנויים, והסבו לחברות שנפגעו נזקים כספיים בסדר גודל של כ-400 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים