שריל סנדברג מפייסבוק: אנו "מצטערים מאוד" על הניסוי הסודי

סאגת הסקר המסתורי של פייסבוק ממשיכה לעורר הדים ● התייחסות ראשונה למחקר מצד מנהלת התפעול של פייסבוק שמביעה סוג של חרטה ● האם זה ייגמר בחקירה?

אפילו העצב צריך חברה. שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק

מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק (Facebook), שריל סנדברג, התנצלה אתמול (ד')  על תוכנית המחקר החשאית שבמסגרתה מיקדה הרשת החברתית פוסטים לקרוב ל-700 אלף משתמשים. "אנו מצטערים מאוד על כך" אמרה סנדברג לרשת הטלוויזיה ההודית NDTV במהלך ביקור בניו דלהי.

"אנו מנהלים מחקרים באופן שוטף" ,מסרה סנדברג , "תוך שמירה קפדנית מאוד על הפרטיות, על מנת לשפר את השירות שלנו, וזו הייתה המטרה גם במחקר זה. אנו נמצאים בקשר עם רשויות רגולציה ברחבי העולם והנושא בטיפול. נמשיך לוודא שמשתמשים יבינו שאנו דואגים לפרטיותם ושאנו עושים כל שביכולתנו על מנת להעניק את החוויה הטובה ביותר".

המחקר המדובר נערך בינואר 2012 על ידי חוקרים מפייסבוק, אוניברסיטת קורנל ואוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו. במהלך המחקר, מבלי לפרסם זאת לציבור, שינתה פייסבוק את עדכוני החדשות של 689 אלף משתמשים כך שישקפו פוסטים חיוביים או שליליים – ובכך שינתה לכאורה את מצב הרוח שביקשו המשתמשים לבטא, לצרכים מחקריים.

הדבר נחשף רק בשבוע שעבר, ועורר כמובן גל של ביקורת על פייסבוק. בתגובה לביקורת פרסם ביום א' אדם קריימר, חוקר מטעם פייסבוק שהיה ממונה על תוכנית המחקר הזו, פוסט שבו הסביר כי "אני יכול להבין מדוע יש לכמה אנשים השגות, ואני ועמיתיי מצטערים מאוד על האופן שבו פורסם המסמך ועל החששות שנגרמו כתוצאה מכך. במבט לאחור, יכול להיות שהתועלת של המחקר לא הצדיקה את כל החששות האלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים