חנן ברקו, סאפ: "הדור החדש דורש לקבל את המידע לגמרי אחרת"

"העובדים החדשים צורכים את המידע בצורה שונה ודורשים לקבל אותו באופן שונה משאר המשתמשים הארגוניים", אמר ברקו, מומחה בחברה למובייל ולחוויית משתמש

"קצב השינויים בעולם המיחשוב חסר תקדים, כולל בעולם הארגוני. יש צמיחה בתחום הביניים, מה שאומר שיש יותר קונים לפתרונות שהחברות מציעות, אבל מצד שני קם דור חדש שצורך מידע לגמרי אחרת ודורש לקבל את המידע אחרת מאשר יתר המשתמשים הארגוניים", כך אמר חנן ברקו, מומחה למובייל ולחוויית משתמש בסאפ (SAP) ישראל.

אורן קאשי, סמנכ"ל תשתיות וטכנולוגיה באדוונטק. צילום: קובי קנטורברקו דיבר במסלול "בסיסי נתונים, טכנולוגיית מובייל וחוויית המשתמש", שנערך במסגרת כנס ISUG 2014. הכנס התקיים ביום ה' האחרון באולם האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים מחשבים.

הוא התייחס בדבריו לממשק המשתמש החדש שמציעה סאפ עבור האפליקציות. "כדי לבנות אפליקציות ולתת למשתמשים לעשות זאת אנחנו משתמשים ב-UI5, שנמצא מעל HTML5", אמר. "הפשטות היא העיקר, כשהמטרה היא לספק את הממשק הנקי והמודרני שהלקוחות מצפים לו".

לדבריו, מערכת הממשק מבוססת Fiory וניתנת להרצה מכל דפדפן ללא התאמה מיוחדת, מה שמאפשר לכל אחד לבנות את דף המשתמש לפי הצרכים שלו. ברקו ציין כי "אנחנו פועלים לפי שלושה קריטריונים: לתת כבר מהקופסה מסכים וממשקים לבניית ממשקי משתמש גרפיים (GUI) עבור תהליכים מוגדרים ושכיחים, לספק את האפשרות לשנות את הממשקים הללו לפי הצורך ולאפשר לבנות מחדש, אם צריך".

"אתם בטוחים ששדרגתם?"
אורן קאשי
, סמנכ"ל תשתיות וטכנולוגיה באדוונטק, ויריב איתן, מנמ"ר החברה למשק ולכלכלה של מרכז השלטון המקומי, הציגו את פרויקט שדרוג מערכת ה-SAP ERP שבוצע בחברה, בו היה צורך להשתמש במתודולוגיות מיוחדות".

יריב איתן, מנמ"ר החברה למשק ולכלכלה של מרכז השלטון המקומי. צילום: קובי קנטוראיתן סיפר כי "המטרה הייתה ברורה: מינימום זמן הדממה, כדי לא לפגוע בפעילות העסקית של החברה. מכיוון שכך, תכננו את הפרויקט בקפידה, הן לגבי שלבי השדרוג והן לגבי מערכת הייצור, תוך שמירה על שלמות התהליכים והנתונים, על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. אתגר נוסף היה מעבר לגרסאות העדכניות יותר. ידענו שזמן המעבר יהיה ארוך, כי השתמשנו עד אז בגרסאות יחסית מיושנות וכי היינו צריכים לעשות שני מעברים. למעשה, השדרוג בוצע פעמיים".

קאשי ציין כי תוך כדי התחלת העבודה התברר שצריך לשלב פתרון ייחודי שיקטין את זמן הריצה. "הקמנו שרת תוכן והתחלנו לפרוק אליו את כל התוכן שקיים במערכת. בסבב הבא של הבדיקה התברר שמשך ההדממה התקצר משמעותית ונכנסנו ללוח הזמנים שקבענו", אמר. "ביצענו כיווץ של בסיס הנתונים על ידי ייצוא וייבוא והשגנו רמה גבוהה מאוד – כ-70%. כמו כן, הביצועים השתפרו עד מאוד, מאחר שנוספו שרתי רפליקציה נוספים, שסייעו הן לתפקוד השוטף והן לפתרון ה-DR. הפרויקט היה שקוף לחברה עם אפס תקלות ויותר מפעם אחת שמענו את השאלה: אתם בטוחים ששדרגתם?".

אהוד ברץ, ארכיטקט פתרונות בכיר ב-HP, הציג את הדרך הבטוחה והקלה לדבריו ליישום פתרון HANA של סאפ. הוא אמר כי "המטרה היא שהתהליך יבוצע ללא הפרעה לביצועי החברה ולכן, הצורך הוא בשרת שיכול לעשות זאת בלי זמן כשל. במקרים רגילים, כשיש זמן כשל ניתן לעבור לשרת אחר, אבל במקרים כמו אלה מאבדים נתונים וזמן עבודה".

אהוד ברץ, ארכיטקט פתרונות בכיר ב-HP. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף כי "HP היא החברה היחידה שיודעת לתת במקרים של כשל את כל החלקים של הפתרון, ממקור אחד ועם זמינות תמידית של הנתונים. אלה לא אובדים במעבר".

ברץ סיפר כיצד הפתרון משונע אל הלקוח. "הוא מגיע לארגון בארון אחד, עם כל החלקים והכבלים, ואנחנו עושים את כל ההתאמות הנדרשות להרצת HANA", ציין. "חלק מהפעולות מתבצעות בכלל אצלנו במפעל, בהתאם לשאלון שהלקוח ממלא. יש לנו ניסיון של יותר מ-25 שנות ניסיון עם סאפ ויותר מ-75% מההתקנות שלהם בארץ נעשות באמצעותנו. במקרה של HANA, הנתון גבוה אפילו יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים