העצה של מנכ"ל בלקברי: תקשיבו למי שעושה אבטחה – לא למי שמדבר!

ג'ון צ'ן הגיב להחלטה של גוגל לשלב כלי אבטחה של סמסונג באנדרואיד ואמר: "אל תסתנוורו מאלה שיודעים לדבר על אבטחה; תבדקו את החברות שעושות מאמצים הולמים עבור ארגונים מוכווני אבטחה"

מתחילת דרכה הייתה גאוותה העיקרית של בלקברי (Blackberry) על כך שמכשיריה הועדפו על ידי ארגונים גדולים וסוכנויות ממשלתיות (כולל ברק אובמה בעצמו), שמעל הכול העדיפו אבטחה טובה. החברה אוחזת בשורה של נכסים רוחניים בתחום ואף ממשיכה לפתח אותו. אלא שגוגל (Google) הודיעה בוועידת המפתחים האחרונה שלה כי תשלב חלק מערכת כלי האבטחה הארגוניים KNOX של סמסונג (Samsung) באנדרואיד (Android), כך שמעתה היא תהיה מאובטחת הרבה יותר.

הצעד של גוגל לא מרשים את ג'ון צ'ן, מנכ"ל בלקברי. "אל תסתנוורו מאלה שיודעים לדבר על אבטחה. במקום זה תבדקו את החברות שעושות מאמצים הולמים עבור ארגונים מוכווני אבטחה", אמר.

צ'ן לא מסתיר את העובדה שהוא מחזר אחרי הארגונים שבלקברי איבדה כלקוחות ורוצה להחזיר אותם לחברה. אלה החלו לחפש פתרונות אחרים כאשר בלקברי החלה לאבד נתחי שוק.

השיפורים והקידום בנושא האבטחה שביצעו אפל (Apple) וגוגל גרמו לכך שכמה ממכשיריהן אושרו לשימוש ברשתות צבאיות מאובטחות, מה שהיווה מכה אדירה לבלקברי, שהייתה כמעט מונופול בשוק הסלולר המאובטח.

באחרונה אמר צ'ן כי בלקברי תנסה למכור רישיונות שימוש לפטנטים שלה, מה שייתכן שמרמז לכך שהחברה מעוניינת שגוגל תשלב כמה מנכסיה הרוחניים בתוך כלי האבטחה של אנדרואיד.

כרגע, מכל מקום, חברה גוגל לכלי האבטחה של סמסונג, ובלקברי ממשיכה להיאבק על קיומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים