דיווח: מיקרוסופט במגעים לרכישת אאוארטו הישראלית תמורת 200 מיליון דולר

אאוראטו הוקמה בתחילת העשור הנוכחי על ידי עידן פלוטניק, המשמש מנכ"ל החברה, יחד עם אחיו אוהד ומיכאל דולינסקי ● היא פועלת בעולם אבטחת המידע והסייבר על בסיס Big Data

מיקרוסופט (Microsoft) נמצאת במגעים לרכישת חברת אבטחת הסייבר הישראלית אאוראטו (Aorato) תמורת 200 מיליון דולר – כך מדווח הוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal).

אאוראטו הוקמה בתחילת העשור הנוכחי על ידי עידן פלוטניק, המשמש מנכ"ל החברה, יחד עם אחיו אוהד ומיכאל דולינסקי, ופועלת בעולם אבטחת המידע והסייבר על בסיס Big Data. פתרון האבטחה שלה לארגונים מבוסס על ניתוחים מרובי נתונים של מאפיינים שונים בהתנהגות הארגונית, לרבות התנהגות של המשתמשים ו"ישויות ארגוניות" – תוך ייצור פרופילים של כלל המשתמשים והתקני המיחשוב שמנוהלים ברשת הארגונית, וזיהוי אנומליות בשימוש. בין לקוחותיה נמנית נייס (NICE) הישראלית.

הרכישה, אם תתבצע, הולמת את הפעילות של האחים עידן ואוהד פלוטניק – בסביבת מיקרוסופט. קבוצת אמן רכשה באוקטובר 2012 את פעילות אבטחת המידע בסביבת מיקרוסופט של פוריטי (Foreity) תמורת מאות אלפי שקלים. פוריטי הוקמה ב-2008 על ידי האחים פלוטניק. החברה עוסקת בפיתוח, תכנון, הטמעה וייעוץ של טכנולוגיות ומוצרי אבטחה בסביבת מיקרוסופט. יש לה לקוחות ארגוניים רבים בעלי תשתיות מיקרוסופט בארגון או בענן, שנדרשים לפתרונות אבטחת מידע. פוריטי הייתה קבלנית משנה של מיקרוסופט. האחים פלוטניק מחזיקים בתואר Microsoft MVP בתחום אבטחת המידע מטעם הענקית מרדמונד.

ב-2012 גייסה אאוראטו מיליון דולר מקרן גלילות קפיטל. בינואר השנה היא השלימה גיוס של 10 מיליון דולר על ידי Accel Partners, בשיתוף קרן ההון-סיכון של אריק שמידט, Innovation Endeavours, גלילות קפיטל, ומיקי בודאי וראקש לונקר. בודאי ולונקר הם ממייסדי טראסטיר, שבאוגוסט 2013 נרכשה על ידי יבמ (IBM) תמורת 650 מיליון דולר.

על פי אתר העיתון הכלכלי, המגעים יסתיימו בתוך חודשיים. מקור המקורב לעסקה העריך בפני אנשים ומחשבים כי המשא ומתן יימשך זמן רב יותר וכי המחיר הסופי יהיה נמוך יותר. זאת, בשל העובדה שמיקרוסופט מצויה בימים אלה בסבב הפיטורים הגדול בתולדותיה.

לפני שבועיים הודיעה אאוראטו כי היא מצטרפת למיזם ההגנה של הענקית מרדמונד, המאפשר לקבל מידע על חולשות ונוזקות באופן מהיר, באמצעות מרכז האבטחה של מיקרוסופט.

מיקרוסופט סירבה להגיב לפרסום. לא ניתן היה להשיג את תגובת אנשי אאוראטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים