דיווח: ישראל צותתה לג'ון קרי במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים

המודיעין הישראלי וגוף ביון נוסף צותתו לשיחות של שר החוץ האמריקני ובכירים נוספים בממשל עם בכירים בישראל, ברשות הפלסטינית ובמדינות ערב ● חלק מהשיחות בוצעו מטלפונים שלא הותקנו בהם אמצעי הצפנה

ישראל צותתה לשיחות הטלפון של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, במהלך המשא ומתן בינה לבין הפלסטינים שנערך בשנה שעברה – כך דיווח דר שפיגל (Der Spiegel).

לפי המגזין הגרמני, שני גופי ביון, בהם המודיעין הישראלי, האזינו לשיחות של קרי ובכירי ממשל אחרים עם מקביליהם ודיפלומטים נוספים בישראל, כמו גם עם עמיתיהם ברשות הפלסטינית ובמדינות ערב. חלק מהשיחות שיורטו נעשו מטלפונים רגילים, שלא הותקנו בהם אמצעי הצפנה.

לא התקבלו תגובות לדיווח מירושלים או מוושינגטון.

יצוין כי גם האמריקנים האזינו לבכירים בישראל, ובכללם לראש הממשלה, בנימין נתניהו. ישראל לא לבד בהקשר זה: ה-NSA צותתה גם לטלפון הנייד של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. כמה ימים אחר כך דיווח הגרדיאן (The Guardian) הבריטי כי לפחות 35 ממנהיגי העולם היו מקור לציתותים ולהאזנות. הייתה זו חשיפה נוספת בסדרת ההדלפות של העובד לשעבר של הסוכנות, אדוארד סנואודן. על פי הדיווח, הסוכנות שכנעה בכירים בממשל האמריקני למסור להם את פרטי מספרי הטלפונים של המנהיגים שברשותם, על מנת להרחיב את מספר הפוליטיקאים שמאזינים להם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים